Administratör till CentralCustomsDesk

Administratör till CentralCustomsDesk

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.


Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe.  With close to 1000 colleagues operating in 22 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.


KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.




Vi söker en administratör till CentralCustomsDesk
Vi har stora kunder med verksamhet i hela Europa där vi koordinerar alla deras förtullningsuppdrag och support med deras tullfrågor.

Det är ett värdefullt alternativ för kunden som kommer att få bättre kontroll över sina leveranser medan vi ska betjäna dem med överenskomna uppgifter.

Vi söker nu en administratör med ekonomisk bakgrund till vårt team som ska hantera fakturering, rapportering och uppföljning. Tjänsten passar dig som är serviceinriktad och noggrann samt trivs med varierande administrativa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har:

- Avslutad ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande arbetserfarenhet
- Erfarenhet av fakturering
- Erfarenhet av att jobba i Visma är meriterande
- Goda kunskaper i excel
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Positiv inställning och hög serviceförmåga
- Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
 

Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater och goda möjligheter att utvecklas. Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat med konkurrenskraftiga arbetsvillkor.

Placering: Tången, Strömstad

Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!

Intervjuer görs löpande.

 

Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.


This is our story. What’s yours?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGH Customs Services, Strömstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 12 september 2021

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024