OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en dynamisk arbetsplats med internationell prägel? Just nu söker vi en administratör till Chalmers i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till årsskiftet.
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Som administratör är du en nyckelperson som hanterar allt från rutinuppgifter till akuta frågor som måste lösas här och nu. I rollen stöttar du en av våra vetenskapliga avdelningar med personaladministration, beställningar, workshops, resor, gästhantering, akademiska högtider m.m. Då verksamheten är integrerad är du aktiv inom både Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola och vid båda våra campus Johanneberg och Lindholmen. Du kommer ha din huvudsakliga arbetsplats på campus Lindholmen. I rollen nätverkar du aktivt både inom avdelningen, institutionen och de båda huvudmännen. Vi ser även att du tillsammans med dina kollegor är med och utvecklar våra rutiner för att säkerställa en hög servicenivå såväl internt som externt.
Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:
- Personaladministration
- Bokning och beställningar i samband med akademiska högtider
- Diarieföring/arkivering/även protokollskrivning kan ingå
- Inköp
- Ansvar för administration av konferenser och möten
- Bokning av resor och hotell för såväl anställda som externa gäster
- Ekonomiadministration som t.ex. arvodesräkningar och kontering av fakturor
- Felanmälan av faciliteter m.m.
Arbetsuppgifterna kan variera efter behov.
Vem är du?
Vi söker dig som:
- Har lägst gymnasieutbildning men gärna utbildning på högskolenivå (eller motsvarande).
- Flerårig erfarenhet av administrativt arbete, praktisk erfarenhet av diarieföring på myndighet.
- God datorvana.
- Van användare av Officepaketet.
- Kunskap i Agresso, Proceedo, Primula eller andra relaterade system som Göteborgs universitet och Chalmers använder.
- Kommunicerar väl på både svenska och engelska då vi verkar i en internationell miljö.
Meriterande:
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet.
För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för andra människor och trivas med att samarbeta med andra. Som person är du serviceinriktad, kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ för att hitta lösningar att utveckla och effektivisera det administrativa arbetet. Vidare är självgående, effektiv, noggrann och är flexibel i ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt med god förmåga att planera ditt arbete och att prioritera, samt att hantera många olika uppgifter samtidigt.
Om verksamheten
Att arbeta på Chalmers:
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.