OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Självständig administratör till en bred roll
Gillar du att ha ett varierande arbete - ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Om du gör det kan vi erbjuda dig ett mångfacetterat jobb med olika arbetsuppgifter och många kontakter. Då vår nuvarande kollega inom produktionsområdet Uppsala kommer att gå i pension under hösten söker vi nu efter hennes ersättare. I rollen som administratör kommer du stötta vår produktionschef, Johan Henningsson, men även övriga chefer och medarbetare inom länet vilket innebär ca 40 tjänstemän och lika många yrkesarbetare.
Region Infrastructure Civil Middle bygger och renoverar infrastruktur. Arbetet täcker hela kedjan, från design och konstruktion till produktion och underhåll inom infrastruktur, anläggningsarbeten och service inom mark- och VA-arbeten mm. Vi är uppdelade i fem produktionsområden där du kommer att tillhöra produktionsområdet Uppsala. Tillsammans är vi ca 400 anställda och omsätter ungefär 1.7 miljarder kronor.
Rollen som Administratör
Ditt nya arbete kommer bland annat att innebära följande arbetsuppgifter:
• ekonomiadministration, kund- /leverantörsfakturor och projektanmälan
• löneadministration för kollektivanställda
• sammanställning, uppföljning och resursplanering av kollektivanställda
• viss personaladministration
• att bistå produktionschefen samt andra chefer och medarbetare inom länet med framtagande av marknadsmaterial och presentationer
• koordinera och organisera seminarier, frukostmöten samt andra interna och externa möten
• att sammanställa och distribuera olika typer av interna och externa informationsutskick
• vara behjälplig gällande samordning och administration av hälsokontroller
• vara en av regionens friskvårdsinspiratörer och informera om och samordna friskvårdsaktiviteter
• vara stöd till utbildningsledare gällande upplägg, planering och val av leverantör samt viss utbildningsadministration
• vara ett administrativt stöd vid affärs- och anbudsarbete exempelvis följa upp kravställningar i förfrågningsunderlag samt sammanställa dokument inför anbud.
Din Profil
Idag har du ett motsvarande jobb som administratör och gärna en utbildningsbakgrund inom information/kommunikation. Det är av stor vikt att du har mycket god kunskap i Office 365, speciellt Word, Excel, Powerpoint och Outlook. Du har dessutom en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete samt är noggrann och inser vikten av att ha koll på detaljerna.
Du kommer att arbeta mycket självständigt men många gånger åt eller i samverkan med någon av dina kollegor. Detta kräver både stort ansvarstagande och initiativförmåga men även flexibilitet, servicekänsla och lyhördhet. Du trivs därmed i en roll där du har många kontakter.
I tjänsten kommer du att få tillgång till sekretessbelagd information vilket kräver att du måste ha hög integritet och gott omdöme. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt i såväl svenska som engelska.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på NCC:s kontor i Uppsala. Provanställning kan komma att tillämpas. B-körkort är önskvärt.
Kontakt och ansökan
Kontakta gärna HR Specialist Rekrytering, Monica Klersén för ytterligare information. Registrera din ansökan och skicka in ditt CV senast den 12 maj 2021.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans.
Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.
Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar och bygger kommersiella fastigheter och bostäder, vägar, broar samt annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial, asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag och grundläggning.
Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.
NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35