OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Till Atea Logistics Claimavdelning söker vi nu en noggrann och ansvarstagande administratör med intresse för utveckling och förbättringsarbete. Du är en del i teamets dagliga arbete där du hanterar fordringar gentemot Ateas leverantörer. Du har en aktiv dialog med Ateas produkt- och inköpsfunktioner och ansvarar för avstämningar vidmånadsbokslut. Samtidigt ingår det i din roll att skapa rutiner och utveckla processer framåt.Tjänsten löper på heltid och är en direktrekrytering till Atea Logistics. Tillträde sker enligt överenskommelse, men så snart som möjligt. För rätt person finns goda möjligheter till personlig utveckling inom Atea Logistics.
Din profil
Vi söker dig som drivs av att hitta nya lösningar. Du tycker om att ta ansvar och har ett positivt förhållningssätt. Du trivs i en affärsdriven och positiv företagskultur och gillar att jobba mot uppställda mål. Du har ett organiserat arbetssätt och gillar att jobba med siffror. Du har inget emot rutinarbete, trivs i en transaktionsintensiv vardag och ser i alla lägen till teamets bästa. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har jobbat administrativt tidigare, gärna med inriktning mot ekonomi. Det är meriterande om du har en utbildning som ekonomiassistent eller motsvarande.
Du sätter dig snabbt in i olika system och har god erfarenhet av Office-paketet, främst Excel. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2021-04-19.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Ateakoncernen, med verksamheter i Norden och Baltikum, har 7 400 medarbetare och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på 35 miljarder norska kronor och är noterad på Oslo Börs. Atea Logistics AB är koncernens distributör och expert på it-logistik. Atea Logistics AB, koncernens logistikföretag med huvudkontor i Växjö, har en omsättning på ca 5,5 miljarder svenska kronor och har 230 anställda.
Om oss
Inpeople grundades 2010 och är specialister på moderna, skräddarsydda personallösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vi är en HRM-partner till många av sydostregionens mest framgångsrika företag. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting - nischat mot chefer och specialister. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi är cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!