Administratör till Culturum

Administratör till Culturum

Arbetsbeskrivning

Division Näringsliv, kultur och fritid verkar för att ge kommunens invånare, företag och föreningar en god service och ett brett utbud av upplevelser och aktiviteter för utveckling och växande. Vårt övergripande mål är att bidra till ett hållbart samhälle och en god miljö. Kulturella upplevelser som evenemang, kulturundervisning och bibliotek ger möjlighet till en meningsfull och stimulerande fritid. Genom att stimulera entreprenörskap och kreativitet bidrar kulturverksamheten till Nyköpings attraktionskraft.

Divisionen delas in i fyra verksamheter. Näringslivsenheten stödjer och utvecklar det lokala näringslivet genom att skapa förutsättningar för tillväxt. Kultur och bibliotek med Stadsbiblioteket, Kulturskolan, konstverksamhet och Barnkulturcentrum ger invånare upplevelser som berikar fritiden och skapar förutsättningar för demokratin. Nyköpings Turism utvecklar besöksnäringen och marknadsför Nyköping mot besökare och invånare som ett attraktivt besöksmål. Nyköpings Arenor samordnar och genomför kultur- och idrottsevenemang, konserter och festivaler. De driver också arenor, lokaler och mötesplatser för unga samt samverkar med föreningar och arrangörer på lokal, nationell och internationell nivå.

Kultur och Biblioteks administratör går vidare till andra uppdrag och vi behöver hennes ersättare. Vill du samarbeta med biblioteks- och kulturanställda på Culturum och bidra till en bra verksamhet genom effektiv och serviceinriktad administration vill vi ha din ansökan!

Nyköpings Stadsbibliotek har ett huvudbibliotek i stadens kulturhus, Culturum, en filial och en bokbuss. På huvudbiblioteket blir Digidelcenter nu etablerat efter en par års projekt. Bibliotekets arbete leds av två enhetschefer med stöd av verksamhetschefen för Kultur och bibliotek. I staben som arbetar direkt under verksamhetschef ingår administratör, marknadsförare, konsumentvägledare, samordnare för Barnkulturcentrum och ansvarig för konst.


ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär att vara ett stöd för enhetschefer och verksamhetschef i administrativa och praktiska uppgifter. Som administratör hanterar du daglig bemanning och schemaläggning av yttre tjänst på Nyköpings Stadsbibliotek. Du administrerar våra medarbetares scheman i HR-systemet. Du tar emot verksamhetens post och diarieför handlingar, hjälper till med introduktion av nyanställda och är kontaktperson för praktikanter.
Arbetstiden som omfattar 75% är förlagd måndag-fredag kl 8-15.


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha minst gymnasieexamen, högskoleexamen är meriterande. Det är viktigt att du har erfarenhet av arbete i digitala system. För att klara uppdraget krävs också goda kunskaper i svenska och att med enkelhet kunna formulera sig i text. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete inom diarieföring och i HR-system.
Som person vill vi att du är noggrann, stresstålig, strukturerad och serviceinriktad. God samarbetsförmåga och hög integritet är också viktiga egenskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.
Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

• När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.
• Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
• Inom vår verksamhet gäller lagen om registerkontroll (SF 2000:873). Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.
• Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024

11 november 2024

Yrkeslärare inom VVS till Vuxenutbildningen Luleå

Yrkeslärare inom VVS till Vuxenutbildningen Luleå

20 november 2024