Administratör till Dahl Sverige

Arbetsbeskrivning

Om oss
Inpeople är en HRM-partner till många av Sydostregionens mest framgångsrika företag. Vi erbjuder rekrytering, personaluthyrning och organisationsutveckling inom alla personalkategorier. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och ett perfekt resultat. Vi har huvudkontor i Växjö och cirka 150 anställda. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Om företaget
Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsföretag inom VVS, Mark & VA, Industri, Kyla och Fastighet. Vi kompletterar vårt noga utvalda sortiment med smarta tjänster och lösningar. Dahl Sverige har drygt 1000 anställda och omsätter ca 5 Mdr. Vi har 63 yrkesbutiker - Dahl Center - i Sverige, samt ett supportlager som garanterar förstklassig och kostnadseffektiv logistik. Sedan 2004 ägs Dahl av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. För mer information se dahl.se.


Dina arbetsuppgifter
Till Dahl Sverige söker vi nu en administratör med känsla för service, engagemang och noggrannhet för anställning under cirka ett år vid ordinarie personals föräldraledighet. Du kommer ansluta till ett trevligt och kompetent gäng med stor kunskap inom VA-området.

Du arbetar på kontoret i Växjö, i samma byggnad som vår välkända butik på Arabygatan, där du fungerar som en spindel i nätet för organisationen runt om i landet. Du agerar som ett administrativt stöd för säljarna och följer upp den dagliga driften genom kundadministration, sammanställning av nyckeltal, fakturafrågor, försäljningsuppföljningar, och du stöttar ibland upp i tillfälliga projekt.

Du är en viktig pusselbit i Dahls organisation och din insats kommer vara en viktig del av företagets fortsatta resa framåt på marknaden.


Din profil
Vi söker dig som har en social, kommunikativ och serviceinriktad personlighet. Du ingår i ett kompetent team men tar samtidigt eget ansvar för dina arbetsuppgifter varför ansvarskänsla och sunt förnuft är viktiga egenskaper här. För att lyckas i rollen ser vi att du är bra på att prioritera, att du trivs med periodvis skiftande arbetsuppgifter och du har god IT-vana samt gärna någon form av erfarenhet från orderhandläggning eller liknande administrativa uppgifter. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen!


Erfarenhet av Movex M3 är meriterande men inget krav.
Du är van användare av Excel.

Tillträde för tjänsten sker enligt överenskommelse, gärna senast 1 juni.
Självklart finns möjlighet till semesterledigt redan denna sommar.

Sista ansökningsdag: 2 maj.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inpeople Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 12 april 2017

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024