Administratör till Dalheimers hus

Administratör till Dalheimers hus

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Dalheimers hus är en enhet inom Förvaltningen för funktionsstöd. Det är ett hus för alla och har personer med funktionsnedsättning som prioriterad målgrupp. Brukarinflytande är en viktig del av vårt uppdrag. I huset finns bland annat friskvård, kultur, restaurang, konferenslokaler, korttidsboende och daglig verksamhet. Huset rymmer också kontor för funktionshinderföreningar.

Vi söker nu en ny medarbetare till uppdraget som administratör och receptionist till Dalheimers hus.

Som administratör kommer du arbeta i en arbetsgrupp tillsammans med sex andra administratörer med varierande uppdrag. Här finner du en stödjande kultur och ett gott samarbete.

I huvuduppdraget ingår personaladministration, fakturering, inköp och utbetalning av habiliteringsersättning. Dessutom ingår receptionsarbete med kassahantering i uppdraget. Du arbetar självständigt samt i samarbete med kollegor och enhetschefer på Dalheimers hus. Dina arbetsverktyg är telefon och dator och du arbetar dagligen i stadens olika system som exempelvis Personec, Proceedo och Agresso.

Rollen innebär ett tätt samarbete och kontinuerlig dialog med enhetscheferna samt olika stödfunktioner och medarbetare inom enheten.

Arbetet är förlagt till främst dagtid men det ingår även vissa kvällar samt var sjätte helg i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!


KVALIFIKATIONER
Det är ett krav att du har gymnasieexamen. Du har kunskaper i något av stadens system Personec, Agresso eller Timecare. Du har erfarenhet av att arbeta som chefsstöd och administratör i offentlig förvaltning. Ett önskemål är att du har erfarenhet av inköp, processen beställning till betalning samt att du tidigare har arbetat i verksamhetssystemet Proceedo. Dalheimers hus kommer att gå in i en ny inköpsorganisation vilket innebär att alla inköp utförs av inköpsadministratörer, som också är experterna på inköp och direktupphandling till verksamheterna inom funktionsstöd. Arbetet innebär också ett nära samarbete med inköpssamordnare på ekonomiavdelningen. Det är en merit om du har gjort direktupphandlingar, rekvisitioner, känner till hur inköp och beställningar i staden ska ske, kan fakturahantering gällande kontering och ordermatchning.

Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande kompetensområden:

Bemötande
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Kommunikativ
Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Stabil/trygg
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Strukturerad
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.



ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024