Administratör till Dalheimers Hus korttidsboende

Administratör till Dalheimers Hus korttidsboende

Arbetsbeskrivning

Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.

Förvaltningen för funktionsstöd söker dig med både mod och lust att vara med och skapa och utveckla en ny förvaltning. Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse att leda och utveckla verksamheter. Du kommer verka i sammanhang där helhetsperspektiv, engagemang och stort intresse för ledarskap efterfrågas.

Förvaltningen består av ca 5000 medarbetare. Våra verksamheter består av myndighetsutövning inom LSS/SoL samt insatser såsom boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, ledsagning etc.

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör hållbara vardagar?

Vi söker en administratör till vårt korttidsboende som är beläget i den händelserika miljön på Dalheimers hus. Vår målgrupp är personer mellan 18 - 65 år som fått en skada i vuxen ålder och som beviljats bistånd av sin stadsdel att få komma hit. En stor del av personerna har en förvärvad hjärnskada, fysisk funktionsnedsättning och progredierande sjukdom. Utöver detta har många psykisk ohälsa och tidigare missbruksproblematik. De personer som kommer till oss har ofta medicinska behov samt behov av vardagsrehabilitering och vila. Vi bedriver främst vardagsrehabilitering i verksamheten.

Som administratör har du en sammanhållande funktion i verksamheten. Ditt främsta uppdrag är att se till att allt flyter på i huset och för de ca. 35 undersköterskor som kommer att vara dina kollegor. Du kommer ansvara för att bemanningen, dag för dag, är anpassad efter de brukare som är på korttidsboendet samt att beställa vikarier från vår bemanningsenhet. I uppdraget ingår även att skapa rutiner och ta fram handlingsplaner för verksamheten. Du kommer vara ett chefsstöd vid rekrytering, tillstyrkning i Personec, schemaplanering i TC/MA samt huvudansvarig för SBA. Du kommer i nära samarbete med chef, koordinator och undersköterskor utveckla vårt korttidsboende så att det möter våra brukares och Göteborgs stads behov av korttidsvistelse.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avklarad gymnasieutbildning. Du ska ha kunskap om och erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Du har kunskap om hur ett schema byggs och anpassas efter lagar och avtal. Du har vana av att arbeta med Time Care/Multi Access, Personec och Treserva. Krav är att du har erfarenhet av SPINK och Plattform+.

Tjänsten är varierande och vi söker dig som kan hantera tvära kast i arbetsuppgifterna, du behöver vara strukturerad men samtidigt flexibel. Du har god problemlösningsförmåga och är stresstålig. Du ska ha förmågan att både jobba enskilt och i grupp tillsammans med dina kollegor. Du bidrar med nytänkande och entusiasm i uppbyggnads- och förändringsarbete. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten är heltid 40/40 flex, med möjlighet till deltid.

Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024