OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår ambition är att ge alla gäster och hyresgäster hos oss en trygg och meningsfull tillvaro där vi utgår från den boendes individuella behov och anpassar vården och omsorgen därefter. Vi söker nu en administratör till Demenscentrum en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag!
Om tjänsten
Som administratör arbetar du självständigt med verksamhetens administrativa arbetsuppgifter och ger ett administrativt stöd till verksamheten. Du arbetar nära enhetschef i vardagliga frågor samt med utveckling av verksamhetens processer. Du känner till och följer verksamhetens gällande laga och gör egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• hantera beställningar och fakturahantering
• inhämta och sammanställer uppgifter ur verksamhetssystem utifrån rutiner
• ha kontakt med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• personalplanering och schema
• nyckelhantering, passersystem och posthantering
• e-handel
• anställningsinformation och tjänstgöringsintyg
• föra protokoll och minnesanteckningar
Kompetenskrav
• gymnasieexamen med inriktning administration, alt YH-utbildning
• erfarenhet av att arbeta med administrativt arbete
• goda datakunskaper i Officepaketet
Som administratör är du serviceinriktad och har en förmåga att att planera i det egna arbetet. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne och noggrannhet och du har förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med medarbetare och boende samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av att arbete som administrativ assistent/administratör inom vård och omsorg
• erfarenhet av att arbete i Medvind, Raindance, Personec och W3D3
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 september
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Demenscentrum är beläget i västra delen av Örebro i naturskön miljö. Här finns fina strövområden och cykelvägar. Det finns 48 vårdplatser med tillgång till uteplats och fina inglasade balkonger. Boendena är speciellt utformade efter olika behov som personer med demenssjukdom har. På Demenscentrum arbetar yrkeskategorierna omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut, enhetschef och administratör. I huset finns 48 vårdplatser fördelat på sex grupper med olika inriktningar. 32 boendeplatser fördelat på fyra grupper. 8 korttidsplatser och 8 platser för växelvård.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 juli.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67