OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till och med 31 augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL. Det finns viss möjlighet till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Deras kunder är viktiga för dem och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Arbetsuppgifter:
I rollen tillhör du Claims Operations, ett team om cirka 30 kollegor som tar hand om DHL:s reklamationer gällande skador, förluster och dröjsmål. Du tillsammans med tre andra kollegor utgör ett mindre team som hanterar inkommande fakturor som avser kunds ersättningsanspråk i ett tidigare godkänt reklamationsärende. Du arbetar med kontering av fakturor och ansvarar tillsammans med ditt team för en korrekt och en effektiv fakturahanteringsprocess. I rollen har du en del mailkontakt med kunder, exempelvis vid avvikelser i fakturor. Rollen kan också komma att innebära andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Du erbjuds en introduktion för att skapa en förståelse för företagets arbetssätt och system. Du arbetar tillsammans med andra i ett team på en arbetsplats som värdesätter samarbete och präglats av att ha roligt och utvecklas tillsammans.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Flytande svenska i såväl tal som skrift
• God dator- och systemvana
• Meriterande med erfarenhet av fakturahantering eller andra ekonomirelaterande arbetsuppgifter.
För att passa in i denna roll och teamet hos DHL är du en engagerad och nyfiken person som alltid vill utvecklas. Du är en noggrann och skicklig administratör som har en fallenhet för siffror och trivs med administration. Rollen innebär också att du behöver ha ett flexibelt förhållningssätt och förmåga att strukturera upp ditt arbete på ett självständigt vis. Du har en även en öppen inställning till andra människor och ser ett stort värde i att samarbeta.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Västberga
Lön: enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund