Administratör till Diabetes Wellness Sverige i Alvik

Administratör till Diabetes Wellness Sverige i Alvik

Arbetsbeskrivning

Till Diabetes Wellness Sverige i Alvik söker vi en administratör på heltid.

Stiftelsen har som ändamål att stödja diabetesrelaterad forskning som har störst förutsättningar för att få fram förbättrade behandlingsmetoder för både typ 1 och typ 2 diabetes där deras vision är ett botemedel mot diabetes. Ett annat ändamål är att informera allmänheten om diabetes och dess komplikationer samt vad man kan göra för att minska risken att drabbas av sjukdomen. Stiftelsen har sedan år 2007 ett 90-konto (900116-5) och har ökat sin omsättning från 0 kr år 2007 till 55 miljoner år 2021.

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du att fokusera på flera olika administrativa områden. Du kommer bland annat att:

- Hantera testamenten.
- Administrera diabetesforskning, kommunicera med forskare, administrera ansökningar och skapa rapporter.
- Hantera diverse uppgifter såsom administration av månadsgivare, administration av ansökningar av anslag från olika stiftelser, extra hjälp med Blodsockerkollen, administration av namn/adresser.
- Hjälpa till med diverse ekonomiuppgifter runt fakturor, avstämningar och bokslut.


Kvalifikationer

Du ska ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundtjänst, ekonomi eller administration. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal. Det är en merit om du har juridisk erfarenhet.

- Goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav


Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är serviceminded och hjälpsam. Du är självgående och har starkt driv. Du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många ärenden samtidigt. Du är vidare analytisk och duktig på att prioritera. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara flexibel och våga ta för sig samt att du självständigt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Alvik
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till Diabetes Wellness Sverige om båda parter så önskar


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


27 december 2024