OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1600 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.
Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid och möjlighet att jobba mobilt.
Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
För att Sveriges smittskydd och djurskydd ska fungera krävs att vi har god kontroll över våra djur, vilket betyder att vi behöver ha väl fungerande register. På djurregisterenheten ansvarar vi för kvaliteten i hundregistret, hästregistret, nötkreatursregistret och många fler. Nu söker vi en ny administratör som med känsla för kundservice och stort ordningssinne vill bli en i vårt trevliga team.
Som administratör hos oss lägger du en stor del av din tid på att ge våra kunder god service via telefon, mail och e-tjänster. Du svarar på frågor rörande alla våra register men tar också ett djupare ansvar för något eller några register där du blir experten. En del av vårt arbete är att anställa tävlingsveterinärer och hantera deras löner, har du vana vid ekonomiarbete kan detta bli en del av din roll. Vi är totalt 17 medarbetare på enheten och arbetar tillsammans i team för att stötta varandra.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasieexamen och erfarenhet av kundservice och/eller administrativt arbete. Det är en fördel om du är van att möta kunder via telefon och har förmåga att vara lugn och trevlig i alla lägen. Eftersom vi är en myndighet krävs mycket bra svenska i tal och skrift och att du kan kommunicera på engelska i tal och skrift.
Har du erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem eller har arbetat med statistik är det meriterande, likaså om du har kunskaper i Excel.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann, kundfokuserad, har god samarbetsförmåga och är handlingskraftig.
ÖVRIGT
Placeringsort är Söderhamn.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.
När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.