Administratör till Donationsregistret

Arbetsbeskrivning

Enheten Tillstånd ansvarar för att utveckla och kvalitetssäkra processer kring handläggning av tillstånd så att de blir enhetliga, rättssäkra och bygger på underlag och bedömningar av hög kvalitet.Enheten ansvarar även för handläggning av en rad tillstånd inom hälso- och sjukvårdsområdet samt journalförstöringsärenden Tillståndsenheten förvaltar ett antal register och ansvarar för att utveckla dessa och nya register. Till Donationsregistret söker vi en kvalificerad administratör.Arbetsuppgifter I arbetet ingår att löpande ansvara för uppdatering av uppgifter i donationsregistret och besvara allmänhetens frågor om donationsfrågor i allmänhet och donationsregistret i synnerhet.Det ingår också att regelbundet kontrollera allmänhetens och vårdens åtkomst till registret och vara kontaktperson mot teknisk support som finns knuten till registret samt myndighetens IT-enhet.Vidare ingår att samverka inom myndigheten gällande donationsfrågor.Du är också delaktig i arbetet med att förbättra och utveckla registret. Kvalifikationskrav Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller annan administrativ utbildning.Du har erfarenhet av arbete med register inom offentlig förvaltning och har en god administrativ förmåga.Du behärskar svenska och engelska i tal och i skrift.Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet och i Webb-baserade applikationer.Det är meriterande om du har kunskaper om donations- eller transplantationsverksamhet samt erfarenhet av och intresse för sjuk- och hälsovårdsfrågor.Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga och har vana av situationer som kräver ett ödmjukt och professionellt agerande.Du har intresse för och en god förmåga att hantera etiska frågeställningar.Du är serviceinriktad och en god lyssnare.Du tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp.Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare.Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.Anställningsinformation Tjänsten är en visstidsanställning, heltid, på 2 år.Tillträde snarast efter årsskiftet.Välkommen med din ansökan senast den 17 november 2010.Ange diarienummer "211-34184/2010" [ Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansök genom att trycka på knappen nedan.Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 0 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 27 oktober 2010
  • Ansök senast: 17 november 2010

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024