Administratör till E-hälsomyndigheten

Administratör till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vill du ingå i ett skickligt team med fokus på support och service? Har du erfarenhet av administrativa uppgifter och ett intresse för att skapa en välfungerande miljö på kontoret? Då kan det här vara en roll för dig!

E-hälsomyndigheten söker nu en administratör till enheten internservice i Stockholm. Enheten ingår i avdelningen myndighetsstöd och inom enheten finns funktioner för intern-IT, administration, lokalfrågor samt digitalt stöd.

Om tjänsten
Som administrativt stöd kommer du att stötta hela organisationen. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta att stödja organisationen med olika typer av administrativa uppgifter t.ex. i rådet för interoperabilitet och som chefsstöd. Du kommer att ansvara för mötesbokningar och protokollskrivning samt att planera och administrera interna och externa möten.

I ditt ansvar ingår även att sköta den dagliga driften av myndighetens lokal i Stockholm, där det är ditt ansvar att få kollegornas arbete på kontoret att fungera väl. Du ansvarar för beställningar av kontorsmaterial samt är ett stöd vid större möten genom att bl.a. förbereda mötesrum och ordna med förtäring.

Du behöver även vara beredd att vara backup för IT-tekniker onsite. Här kan uppgifterna t.ex. bestå i att lämna ut IT-utrustning, ge enklare hjälp till användare kring mobiltelefoner och datorer samt supportera när de digitala mötesrumslösningarna inte fungerar tillfredsställande. Din arbetsdag kommer att vara varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt.

Du har ett nära samarbete med övriga medarbetare inom enheten internservice på såväl kontoret i Stockholm som myndighetens kontor i Kalmar.

 

Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad, initiativtagande och självgående, och som har en hög nivå av personlig mognad. I rollen kommer du att arbeta nära både kunder och kollegor, vilket kräver att du alltid sätter service i första rummet och strävar efter att ge den bästa upplevelsen i varje möte.

Du är en person som tar ansvar för ditt arbete och är van vid att självständigt hitta lösningar på de utmaningar som dyker upp. Din initiativförmåga hjälper dig att proaktivt driva arbetet framåt, och du tvekar inte att ta egna beslut när situationen kräver det.

Din personliga mognad gör att du hanterar olika situationer med ett lugn och en förståelse för vad som är bäst för verksamheten och dina medmänniskor. Du är medveten om vikten av att agera professionellt.

Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen.

 

Vi söker dig som har:


• en relevant utbildning inom administration och/eller hälso- och sjukvårdsområdet
• erfarenhet av arbete som kvalificerad administratör
• erfarenhet av att arbeta inom vård- och omsorgssektorn
• erfarenhet av att arbeta inom offentlig myndighet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

 

Det är meriterande för tjänsten om du har: 




• erfarenhet av att arbeta med IT-support
• erfarenhet av att arbeta i Public 360
• erfarenhet av att arbeta i Sharepoint.

Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans.

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:

Enhetschef Carolin Gullberg: 010-106 07 18
HR-specialist Louisa Jörgensen: 070-198 82 86

Fackliga representanter:
Fabian Göransson, Saco: 010-458 62 34
Ingela Gångfeldt, ST: 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 24 oktober 2024. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-hälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2024
  • Ansök senast: 24 oktober 2024

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024