Administratör till Ekonomi- och fastighetsavdelningen

Administratör till Ekonomi- och fastighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Ekonomi- och fastighetsavdelningen är en nationell avdelning vid Kriminalvårdens huvudkontor och har det sammanhållande ansvaret för myndighetens ekonomi, upphandlings- och inköpsverksamhet samt lokalförsörjning.

Avdelningen består av tre enheter: inköp, fastighet samt redovisning, planering och uppföljning.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Ekonomi- och fastighetsavdelningen kommer du att arbeta med stöd till samtliga organisatoriska enheter och sektioner inom avdelningen.

Du kommer att vara ett administrativt stöd till chefer och medarbetare på avdelningen med uppgifter så som att förbereda möten, arrangera och delta i konferenser samt skriva protokoll. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera interna processer så som beredning och föredragningar, behörighetsadministration, beställningar och fakturor samt remisser. Du kommer även att sköta administration i samband med nyanställningar och avslut av anställningar.

Tjänsten är placerad inom Inköpsenheten eftersom en del av arbetsuppgifterna särskilt berör inköpsadministration, så som att hantera diarieföring av upphandlings- och inköpsakter, inkl. regelbunden uppföljning av enhetens öppna ärenden. Vidare ingår att bistå med administrativt stöd vid utlämnande av allmän handling, framför allt när det rör sig om omfattande material. I rollen kommer du även säkerställa att dokumentation så som exempelvis riktlinjer, policys, handböcker följer myndighetens rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och som relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I yrkesmässiga sammanhang är du utåtriktad och socialt aktiv. I rollen planerar, organiserar och prioriterar du dina uppgifter på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt prioritera om.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen med inriktning mot administration, ekonomi eller annat område som Kriminalvården bedömer relevant
• Erfarenhet av likvärdigt arbete
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete inom verksamhet i den offentliga sektorn
• Erfarenhet av att aktivt bidra till att utveckla och effektivisera ditt uppdrag
• Grundläggande kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU)

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helen Widin
011-496 52 57
Inköpschef Helen Widin
011-496 52 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Inköpsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2023
  • Ansök senast: 28 september 2023

Besöksadress

Slottsgatan 78 60180 Norrköping
None

Postadress

Slottsgatan 78
Norrköping, 60180

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024