OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborgs stad arbetar för att fler helsingborgare ska få ett arbete. De som vänder sig till oss är vuxna som söker arbete, som vill studera, som inte klarar sig ekonomiskt eller som behöver råd och stöd. Vi ansvarar för stadens vuxenutbildning, ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsfrågor.
Vi tror på invånarens förmågor och möjliggör vägar till arbete och studier tillsammans med invånarna, andra förvaltningar, myndigheter, näringslivet och övriga samhället.
Läs gärna mer om Helsingborg och arbetsmarknadsförvaltningen, och se filmen om hur vi jobbar på helsingborg.se/arbete
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administratör till en tidsbegränsad anställning i vår verksamhet ekonomiskt bistånd, som är en del av stadens socialtjänst. Vi utvecklar vår handläggning av ekonomiskt bistånd och en majoritet av våra invånare ansöker om ekonomiskt bistånd digitalt där handläggningen är delvis automatiserad. För närvarande utvecklar vi även arbetet i receptionen för att kunna ge invånarna en ännu bättre och tillgänglig service.
Arbetet som administratör består av två delar:
• att ge service till invånare i vår reception/kundtjänst. Du svarar på frågor, hänvisar invånaren rätt och visar vid behov invånaren hur ansökan om ekonomiskt bistånd ska fyllas i.
• att handlägga ansökan om ekonomiskt bistånd fram till beslut, dokumentera ditt arbete, hantera stickprovskontroller samt vid behov annat administrativt arbete i verksamheten.
Fördelningen mellan dessa delar varierar.
Vi är måna om att du ska trivas hos oss och du kommer att få en strukturerad introduktion i arbetsuppgifterna. Vi finns i centrala Helsingborg, bara en kort promenad från Helsingborg C.
Rekryteringen sker löpande och du är välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer
Vi vill att du:
• har slutfört en gymnasieutbildning
• har erfarenhet av administrativt arbete och av att arbeta i olika datasystem
• har erfarenhet från ett serviceyrke och tycker att möten med människor är intressant och roligt
• kan ge ett gott bemötande och kommunicera väl både skriftligt och muntligt.
• är flexibel och engagerad med en positiv människosyn
• är strukturerad och bra på att dokumentera
• har ett ekonomiskt sinne
I mötet med invånarna krävs en god bemötandekompetens och förmåga att kommunicera väl. Utbildning eller erfarenhet av att använda samtalstekniker och lågaffektivt bemötande är meriterande, liksom tidigare erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion i en myndighetsutövande verksamhet.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022-12-12
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse
Varaktighet: T o m 2023-03-31, med eventuell möjlighet till en förlängning
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.