OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu konsulter till Energimyndighetens sektion fjärrvärmenämnden. Energimyndigheten har behov av administratörer på heltid som kan bereda ärenden inom fjärrvärmenämnden första och andra kvartal 2024. Hos fjärrvärmenämnde kommer du att ha ett tät samarbete med såväl jurister som andra administratörer. Ditt huvudfokus kommer innebära att du är behjälplig kunder vid inkommande samtal och mail genom att besvara på frågor.
Konsultuppdraget är heltid och förväntas pågå i 6 månader med möjlighet till förlängning. Möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse.
Sök tjänsten nu och var en del av ett dynamiskt team! Urval sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen förväntas du aktivt delta i teamarbete med både jurister och administratörer. Ditt arbete kommer innefatta att hantera administrativa rutiner och navigera i ärendehanteringssystem för att säkerställa en smidig och effektiv process. Du kommer att ansvara för att planera och samordna olika arbetsuppgifter, samt formulera brev, protokoll och förslag till beslut.
Din arbetsdag kommer också att inkludera uppgifter som kopiering och sortering. Vidare förväntas du kunna besvara inkommande mail och telefonsamtal från allmänheten, media och sökanden. En viktig del av rollen är att hantera flera ärenden samtidigt och trivas med varierande arbetsuppgifter för att säkerställa en effektiv och flexibel arbetsdag.
Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll har du följande::
Gymnasieutbildning eller likvärdig.
Goda kunskaper i MS Office (Word, Excel) eller likvärdigt.
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, i både tal och skrift.
Tidigare uppdrag med liknande uppgifter utfört under de senaste 3 åren (minst 3 månader).
Meriterande:
Erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet.
Ärendehantering inom offentlig verksamhet.
Erfarenhet av Energimyndighetens ärendehanteringssystem ÄHL.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044