OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kreativ och engagerad person som är intresserad av att ge ett effektivt och gott administrativt stöd? Nu finns det möjlighet att gå in i rollen som administratör på Engelbrektsskolan. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Vi söker nu en administratör på 50% vars ansvarsområde främst fokuserar på löpande vikarieanskaffning samt administrativa arbetsuppgifter i ett flertal digitala system. Arbetet som administratör är varierande och du kommer utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara behjälplig till skolans personal tillsammans med din administratörskollega. Hos oss arbetar du mot hela verksamheten där du är ett viktigt stöd för skolledning och personal.
Exempel på arbetsuppgifter:
• hantering av vikarieanskaffning
• elev- och personaladministrativa uppgifter
• samarbeta med ledning och administrativ personal
• kontakt med interna och externa aktörer
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
Om arbetsplatsen
Engelbrektsskolan ligger nära Örebros stadskärna och vår vackra stadspark, närmare bestämt vid Svartån (Slussen). Här finns elever från skolår 4 till skolår 9, totalt ca 700 elever och ca 100 anställda. I skolan finns också anpassad grundskola 4-9 samt fritidshem för skolår 4-6. Skolans profil är dans och fotboll. Engelbrektsskolan drivs sedan några år som kommunal intraprenad.
Du kan läsa mer om vår skola på: orebro.se/engelbrektsskolan
Här kan du se mer om vårt Engelbrektslyft: orebro.se/engelbrektslyftet
Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.
Kvalifikationer
För att passa i rollen som administratör hos oss ser vi att du är en person som har intresse och förmåga att hjälpa andra samt är tillmötesgående i ditt bemötande. Du planerar och organiserar ditt arbete samt tar initiativ för att uppnå resultat. Vi ser även att du är en trygg och stabil person som värdesätter samarbete samt har lätt att ställa om utifrån ändrade förutsättningar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat gymnasieutbildning alt YH-utbildning (adekvat gymnasieutbildning med inriktning inom administration alt YH-utbildning inom administration eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig)
•
erfarenhet av liknande arbete inom administration
Meriterande:
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av att arbeta i digitala system, exempelvis itsLearning, Adela och Personec
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 50%
Arbetstider: 7.00-11.00
Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67