Administratör till enhet Barn och unga

Arbetsbeskrivning

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?

Är du en lagspelare som ser möjligheter?

Omsorgs- och socialförvaltningen inom Mjölby kommun har ett tydligt uppdrag - att finnas till för människor. Genom sina tjänster bidrar de till ett självständigt och aktivt liv med meningsfull sysselsättning. Utveckling och trygghet i vardagen är drivkraften. Den gemensamma målbilden är att skapa bra välfärdstjänster. Det förutsätter ett stort och kunnigt engagemang. Likaså modiga satsningar på innovativ teknik i framkant.

Individ- och familjeomsorgen är ett av omsorgs- och socialförvaltningens verksamhetsområden och består av sex enheter; Barn och unga, Äldreomsorg och funktionsnedsatta, Vuxen, Arbete och integration, HVB och stödboende samt Råd, stöd och behandling.

Enhet Barn och unga ansvarar för att ta emot och utreda samt bedöma behov av insatser för barn och unga med stöd av socialtjänstlagen och lagen om vård av unga samt handläggning av familjerättsärenden i enlighet med Föräldrabalken. Nu söker vi en administratör som främst kommer att arbeta gentemot enheten Barn och unga, men även vara ett administrativt stöd till flera av verksamhetsområdets enheter.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör innehar du en viktig servicefunktion inom enheten och du arbetar främst som ett administrativt stöd till såväl chefer som övriga medarbetare. I uppdraget ingår även att möta Mjölby kommuns medborgare och övriga samhällsfunktioner genom telefon och mail eller som besökare i vår reception.

Du kommer att arbeta med ett flertal administrativa uppgifter, vilka bland annat består av;
• personaladministration,
• posthantering
• ekonomisk handläggning och fakturahantering,
• bokningar och beställningar samt inköp,
• att hantera handlingar och akter i arkivet, hantera inkomna och skicka begärda handlingar efter genomförd sekretessbedömning,
• felanmälningar av teknik eller annan utrustning samt lokaler,
• förbereda dator, inlogg, tagg/nyckel mobil, anknytning samt behörigheter till nyanställda.
• beställa underhåll av utrustning, uppsättning av inredning eller andra småjobb som behöver göras i lokalerna.
• huvudansvar för larmgenomgång och hantering av användare för larmet,
• beställning av mobiler och anknytningar och IT utrustning
• administrera barnbidrag och föräldraavgift vid placering och avslut av placering samt informera utbildningsförvaltningen om ny placering i annan kommun.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och några års erfarenhet av administrativt arbete, med fördel inom kommunal sektor. Det är meriterande om du har genomfört en utbildning inom administration eller handläggning. Det är även en fördel om du har arbetat med administration inom socialtjänst då du behöver ha en förståelse för socialt verksamhetsområde med inriktning myndighetsutövning och viss kunskap inom lagstiftning, dokument och arkivhantering. Vidare krävs det god vana att arbeta i digitala verktyg och erfarenhet av att ha arbeta i IT-baserade system. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare och/eller personalsystemet Personec P. För uppdraget krävs en god förmåga att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift.

Som person ser vi att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann samt har en god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt med varandra. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ. Arbetet ställer höga krav på upprätthållande av god service i dina kontakter, både mot medborgarna och mot kollegor, vilket förutsätter att du även är prestigelös och lösningsorienterad.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en positiv jobbkultur. Vi testar och utmanar, vi tänker nytt och tar verksamheten till nya nivåer. Att arbeta med frihet under ansvar stärker oss i vår roll. Tillsammans är vi möjliggörare.


ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 400 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mattias Jesmin
0142-854 79
Pirjo Ohvo
0142-854 72
May Mjärdner
0142-168 01
Marie Petersén Fredriksson
0142-856 96
Hans Carlsson
0142-858 91
Ann Albrektsson
0142-858 03
Förvaltningschef Pirjo Ohvo
0142-85472
Vision May Mjärdner
0142-16801
enhetschef HSL-enheten Hans Carlsson
0142-858 91
Legitimerad sjuksköterska Ann Albrektsson
0142-858 03

Sammanfattning

Besöksadress

59580 Mjölby
None

Postadress

Burensköldsv. 11
Mjölby, 59580

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024