OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri. Vi erbjuder och arbetar med olika former av omsorg och stöd så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Vårt mål är att genom bistånd, råd och andra insatser verka för positiva förändringar i människors liv och bidra till den enskildes oberoende. Våra insatser bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.
För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns en stabsenhet som består av enheten för kvalitet och utveckling samt enheten för administration och service. Enheten administration och service söker nu en administratör med arbetsuppgifter inom avgiftsadministration samt andra administrativa uppgifter.
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som administratör ansvarar du för socialförvaltningens avgiftshantering. Uppdraget innebär att på olika sätt inhämtar information och underlag, bedöma utrymme, utreda och beräkna avgifter samt fatta beslut om avgifter utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och regelverk för att varje kund ska få rätt avgift. Du kommer vara delaktig i att forma nära samarbete med biståndshandläggare, ersättande administratör samt regelbundna kontakter med chefer inom verkställighet, myndighet samt andra förvaltningar.
Som administratör arbetar du med att säkerställa rättssäkerheten. I arbetet är Din kontakt med brukare och anhöriga en viktig länk för att skapa trygghet i kontakten med förvaltningen. I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av rutiner och riktlinjer avseende avgifter inom förvaltningen. I dina arbetsuppgifter kommer också andra administrativa uppgifter inom socialförvaltningen att ingå. Som administratör är du driven och gillar att ge service och har god förmåga att snabbt skifta i arbetsuppgifter.
Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap där du blir en av fyra i det administrativa teamet. Teamet stödjer verksamhets-, enhets- och områdeschefer inom myndighet och verkställighet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och läst ekonomi eller administration på gymnasienivå eller på annat sätt har en ekonomisk insikt. Vi tror att du idag arbetar som administratör eller ekonomiassistent i offentlig förvaltning. Det krävs att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift och vana att använda IT i ditt arbete.
För att lyckas i uppdraget är det meriterande om du tidigare arbetat med avgifter och administration inom socialförvaltnings område. För tjänsten krävs det att du är driven, lösningsfokuserad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter men även till nya uppdrag. Du har har lätt att samarbeta med andra och kan anpassa dig till förändringar där du ser utmaningar som möjligheter och bidrar med ett gott arbetsklimat.
Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann, flexibel med ett professionellt bemötande med vana att ta eget initiativ och ansvar för arbetsuppgifterna. Du kan planera, organisera och prioritera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt i ditt arbete för att stödja enhets och områdeschefer.
ÖVRIGT
I Vaggeryds kommun är vi ca 1200 som arbetar och gör skillnad varje dag. Vår uppgift är att erbjuda service till våra kommuninvånare och att arbeta för att ge dem skola, omsorg, fritid och miljö som de behöver för att leva ett gott och meningsfullt liv.
Vaggeryds kommun är en tillväxtkommun och invånarantalet förväntas fortsätta öka de kommande åren. Som medarbetare har du därför en viktig roll i kommunens fortsatta utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.
Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lotta Damberg
0370-67 8033
Facklig representant nås via kommunens växel
0370 67 80 00
Peter Sebenius
0370- 67 83 69
Ann Hennig
0370-67 83 10
Mona-Lill Sjöland
0370-67 83 36
Linda Morén
0393- 67 84 01
Mikaela Johansson
0370-67 80 22
Yvonne Frank Ljungberg
0393- 67 80 83
Isak Ceder
0370 67 83 39
Liv Borefur
0370-678319