OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov.
Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd.
Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar.
Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: ”Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!”Om arbetsplatsen
Social- och omsorgsförvaltningen gick den 1 november 2020 in i en ny organisation. Syftet med den nya organisationen är bland annat att vi ska få en ökad helhetssyn och utveckla vår samverkan utifrån ett brukarperspektiv. Den nya organisationen består av avdelningarna Stab, Barn och unga, Vuxna och Äldre.
Social- och omsorgsförvaltningens administration tillhör Staben. Administration Stödprocesser består av ca 25 medarbetare som bemannar funktioner såsom reception, post och annan intern service på förvaltningen. Vår huvudreception finns på Barnhemsgatan 2 där tjänsten utgår ifrån.
Arbetsbeskrivning
Som administratör kommer du att arbeta med receptionsarbete där du är förvaltningens ansikte utåt mot våra medborgare. Du tar emot besökare, besvarar frågor per telefon och hänvisar till rätt mottagare. I tjänsten ingår även att ta emot inkomna handlingar, boka och beställa olika tjänster och annan övrig administration.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning. Tjänsten kräver att du har en god datavana och det är meriterande med erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva. God kunskap om hur en kommunal verksamhet fungerar och vilket stöd som går att få som medborgare är önskvärt. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska, då arbetet innebär dokumentation och kommunikation med andra. Vidare är det meriterande om du behärskar ytterligare språk i tal och skrift. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med administrativt arbete samt har erfarenhet från receptionsarbete.
Vi söker dig som är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Då arbetsplatsen står inför en omställning som går mot digitaliserade processer så söker vi dig som kan se möjligheter i förändring och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du kan ta eget ansvar och är bra på att planera samt organisera ditt arbete på ett självständigt sätt.
Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.
Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100 %
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 7937
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?