Administratör till enheten för administration

Arbetsbeskrivning

Svenska kyrkan finns där människor finns.

Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle.

Enheten för administration söker nu en administratör

Vår verksamhet
Enheten för administration ger administrativt stöd till kyrkokansliets samtliga avdelningar och arbetar därmed inom en stor bredd av områden. Sedan ett par år tillbaka är det administrativa stödet på kansliet samordnat till en gemensam funktion, som sedan februari i år utgör en egen enhet inom avdelningen för fastigheter, kulturarv och service. Vi underlättar vardagen för medarbetarna på kansliets 11 avdelningar. Är du en driven administratör som ser möjligheter i förändringar? Nu finns chansen att bli en del av vår grupp!

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör hos oss får du en stor variation av arbetsuppgifter, i en verksamhet som är i ständig utveckling och förändring. Du kan bland annat arbeta med utbildningsadministration, event- och mötesservice, stöd kring diarieföring samt chefsstöd.  Vi tillhandahåller även tillfälligt stöd och administrativa punktinsatser baserat på aktuellt behov hos kansliet. Då enheten är nybildad arbetar vi aktivt för att utveckla vårt erbjudande i syfte att öka nyttan för verksamheten.

Hos oss blir du en del i gemenskapen med 11 andra administratörer. Tillsammans strävar vi efter att ge ett stöd som är personligt men inte personberoende.

Vem vi söker
Vi söker dig som har några års erfarenhet från arbete med administrativt stöd. Du har en gymnasieexamen och det är meriterande om du också har en eftergymnasial utbildning. Du har mycket god datorvana och lätt för att hantera och navigera i olika typer av system. Vi förutsätter att du är välbekant med Officepaketet. Har du erfarenhet av att arbeta i något ärendehanteringssystem är det meriterande, liksom erfarenhet av eventsystem, diariesystem eller ekonomisystem.

Som person är du driven och nyfiken, ser möjligheter i förändringar och tar gärna tag i och konkretiserar utvecklingsmöjligheter när du ser dem. Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad samt mån om att arbeta effektivt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du är serviceinriktad, lyhörd och har en god samarbetsförmåga som skapar och stärker relationer. Du är proaktiv med god planerings- och initiativförmåga samt van att arbeta självständigt.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. Läs mer om vår värdegrund https://www.svenskakyrkan.se/kristentro/kyrkans-vardegrund.

Vi erbjuder
Hos oss kan du se fram emot en omväxlande vardag med givande kontakt med människor inom en stor variation av arbetsområden där du får bidra med din administrativa kompetens. För dig som vill vidareutvecklas i din roll uppstår regelbundet nya möjligheter. För rätt person finns chans att vara med och forma arbetssättet och själv driva arbetet där förbättringsmöjligheter identifieras.

Här får du möjlighet att arbeta hos en stor och trygg arbetsgivare med förmåner såsom flextid, lunchförmån, kollektivavtal, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Vi är en hybrid arbetsplats där du har möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan. Du arbetar från kontoret minst 50% och är på plats enligt verksamhetens behov.

Mer information
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef; mailto:emma.paulsson@svenskakyrkan.se tele 070- 241 15 89.

Fackliga företrädare, mailto:siri.troili@svenskakyrkan.se (Vision), mailto:Malin.Andren@svenskakyrkan.se (Akavia) och mailto:Andreas.Sandberg@svenskakyrkan.se (KyrkA).

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan senast den 2024-08-18.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kyrkokansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2024
  • Ansök senast: 18 augusti 2024

Besöksadress

Storgatan 27
None

Postadress

None
ÖREBRO, 70363

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024