OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för arbetsrätt och arbetsmiljö, Arbetsmarknadsdepartementet
Enheten för arbetsrätt och arbetsmiljö svarar för frågor och ärenden om arbetsrätt, arbetsmiljö och arbetstid, lönebildning, statlig lönegaranti vid konkurs samt utveckling inom arbetslivsområdet. Enhetens ansvarsområde omfattar även förvaltnings- och utvecklingsfrågor som rör Arbetsmiljöverket, Arbetsdomstolen, Medlingsinstitutet, Statens nämnd för arbetstagares uppfinningar, Nämnden för styrelserepresentationsfrågor, Svenska ILO-kommittén och Myndigheten för arbetsmiljökunskap.
Har du erfarenhet av att arbeta med administrativa frågor och samordning? Vill du bidra med kvalitativt stöd och ha många kontaktpunkter i ditt arbete? Som vår nya medarbetare får du en variationsrik dag med eget ansvar i en händelsestyrd och stimulerande miljö.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som administratör vid enheten för arbetsrätt och arbetsmiljö ger du administrativt stöd till enhetschefen och enhetsledningen. Arbetet innefattar i övrigt sedvanliga administratörsuppgifter såsom ärendehantering, beredningslistor, expediering av regerings- och regeringskanslibeslut, fakturahantering, interpellationer och riksdagsfrågor, hantering av remisser, rese-, lokal- och konferensbokningar samt digitalt mötesstöd. Arbetet innebär att ha kontakter inom departementet och övriga Regeringskansliet samt med externa aktörer. Administratörerna ingår i en administratörsgrupp där medarbetarna vikarierar för varandra på olika enheter inom departementet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en relevant gymnasieutbildning samt några års relevant och aktuell erfarenhet av arbete med administrativa rutiner och processer på myndighet. Du behöver ha erfarenhet av enklare ekonomiadministration samt goda digitala kunskaper. Du har också erfarenhet av att ha arbetat med chefsstöd. Det är meriterande om du har några års aktuell och relevant erfarenhet av arbete med administrativa rutiner och processer på Regeringskansliet. Har du kunskap om svensk statsförvaltning och arbetsmarknad är det positivt. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är effektiv, strukturerad samt serviceinriktad. Du är självgående och har en mycket god samarbetsförmåga.
Är du intresserad
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Anna Maria Sondell. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Elisabeth Roxmalm. Fackliga kontaktpersoner är Kristina Lindström för Saco och Aurora Lewén för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 30 april 2023.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering.
Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar för frågor och ärenden som rör arbetsmarknad, arbetsrätt och arbetsmiljö. Departementet ansvarar också för arbetet för ökad jämställdhet mellan kvinnor och män och mänskliga rättigheter på nationell nivå. Dessutom ansvarar departementet för arbetet mot rasism och diskriminering samt för att stärka hbtqi-personers rättigheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35