Administratör till Enheten för familjehem

Administratör till Enheten för familjehem

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till att vi som chefer och medarbetare lyckas i vårt uppdrag? Vi kan erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som administratör arbetar du självständigt med verksamhetens administrativa arbetsuppgifter och ger ett administrativt stöd till verksamheten. Du arbetar nära enhetschef i vardagliga frågor samt med utveckling av verksamhetens processer. Utöver de administrativa uppgifterna kommer du även stötta dina kollegor i arbetet med rekrytering av familjehem. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• administrativ service såsom beställningar, bokningar, arbete i verksamhetssystem samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
• assistera och ge service till verksamheten i det dagliga arbetet
• arbeta med rekrytering av familjehem
• uppdatera register
• hantera sekretessmaterial

Kompetenskrav

• gymnasieexamen med inriktning administration eller ekonomi, alternativt relevant YH-utbildning
• erfarenhet av att ha arbetat som administratör eller administrativ assistent
• goda kunskaper inom Officepaketet

Noggrannhet, servicekänsla och integritet är egenskaper som vi värdesätter. Du behöver ha förmågan att kunna arbeta självständigt, men också ha en god samarbetsförmåga. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska språket. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av kommunens verksamhetssystem Procapita
• erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse t.o.m. 1 år

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Enheten består av 37 personer. Arbetsuppgifterna i enheten är i huvudsak indelade i familjehemsvård samt familjerättsfrågor. Familjehemsdelen är främst uppdelad i tre grupper som arbetar med att rekrytera, utreda och stödja våra familjehem samt följa och stödja barnet i familjehemmet.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 29 augusti.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024