Administratör till Enheten för familjehem

Administratör till Enheten för familjehem

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Tjänsten som administratör kommer att vara en viktig del i att ytterligare stärka rättssäkerhet i hantering av ärenden i verksamheten. De administrativa uppgifterna ska vara kopplade till verksamhetens behov och uppdrag, ge god service och en god rättssäkerhet till våra verksamheter inom socialtjänsten. Du kommer att arbeta med administrativ service såsom beställningar, bokningar, arbete i verksamhetssystemen Procapita och W3D3 samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• administrativ service såsom beställningar, bokningar, arbete i verksamhetssystem samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
• assistera och ge service till verksamheten i det dagliga arbetet
• sammanställa, renskriva och distribuera rapporter och protokoll och andra dokument
• kopiering, arkivering, posthantering, telefon och kundservice, bokning av lokaler/utrustning
• vissa uppgifter inom personal- och ekonomiadministration
• övriga administrativa göromål

Kompetenskrav

• gymnasieexamen med inriktning administration eller ekonomi, alternativt relevant YH-utbildning
• erfarenhet av att ha arbetat som administratör eller administrativ assistent
• goda kunskaper inom Office 365
• B-körkort för manuell växellåda

För att passa i rollen som administratör är det viktigt att du är strukturerad och självgående. Du är också serviceinriktad, har hög stresstolerans och en god samarbetsförmåga. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har god initiativförmåga. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och göra prioriteringar bland dessa. Vidare är du lugn och trygg i dig själv och besitter ett stort intresse för service. Vi förutsätter att du delar Socialförvaltningens värdegrund och människosyn.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av kommunens verksamhetssystem Procapita
• erfarenhet av arbete i W3D3
• erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse tom 1 november 2022

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Myndighetsverksamheten inom Socialnämndens Individ och familjeomsorg bygger på sex områden med både myndighetsutövning och insatser. Familjehem, Mottagning och Socialjour, Socialkontor Vivalla, Utredning barn, ungdom och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet. 

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Förlängd annonsering!

Sista ansökningsdag är 29 oktober

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024