OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Domstolsverket på www.domstol.se/domstolsverket
Arbetsplatsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och service, verksamhetsutveckling, tekniskt stöd och lokaler för Sveriges Domstolar.
I Domstolsverket arbetar cirka 390 personer och myndigheten är placerad i centrala Jönköping. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Enheten för intern fastighetsservice (IFS) ingår i fastighetsavdelningen och ansvarar för att Domstolsverket har fungerande lokaler och arbetsplatser vid huvudkontor och lokalkontor, vaktmästeri, reception samt förvaltning av avtal av olika slag. Avdelningen ansvarar för att Sveriges domstolar har ändamålsenliga lokaler, fungerande säkerhet och teknik samt intern fastighetsservice inom Domstolsverkets lokaler.
Arbetet innebär
Som administratör på enheten för IFS kommer du att ha din arbetsplats i Domstolsverkets reception. Här kommer du att vara Domstolsverkets ansikte utåt, ta emot och registrera besökare samt att vara ett administrativt stöd både inom enheten, avdelningen och ut mot verksamheten.
I din roll ingår att ha värdskap för våra mötesrum och utbildningslokaler. Att vara förstalinjens support för mötestekniken. Du hanterar olika beställningar och ärenden som till exempel tjänstekort samt fika och lunch.
I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra säkerhetsintroduktion av nyanställda, administrera i vårt säkerhetssystem samt är ekonomiadministrativt stöd till fastighetsavdelningen och har en samordnande roll gentemot ekonomiavdelningen.
Så här beskriver Ann-Sofie sin roll på enheten:
”I min roll får jag möjlighet att träffa väldigt många olika personer och bistå dem i olika frågor. Jag tycker därför att det är viktigt att vi på enheten har förmågan att alltid ge en god service, att vi kan hantera alla typer utav människor och att vi klarar av att ha många bollar i luften samtidigt. Vi är en liten enhet så för mig är det självklart att vi hjälps åt, samarbetar i olika frågor och att vi täcker upp för varandra”.
Kvalifikationer
Du är en öppen och positiv person och du trivs med ett högt tempo. Du lär dig snabbt nya arbetsuppgifter och hjälper till där det behövs. Du bör ha en utbildning motsvarande gymnasium. Erfarenhet inom ekonomiadministration och säkerhet är meriterande. Du är duktig på att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift och har goda datakunskaper. Som person är du strukturerad, flexibel och har förmågan att hålla många bollar i luften och gillar att arbeta i team i en utpräglad serviceorganisation.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi vill att du i ditt personliga brev kort beskriver en situation där du tagit initiativ och hur resultatet blev.
Vi kommer tillämpa provanställning.
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593