Administratör till enheten för löneadministration

Administratör till enheten för löneadministration

Arbetsbeskrivning

Drivs du av struktur och ordning? Gillar du att handlägga olika ärenden utifrån kollektivavtal, ibland enkla, ibland kluriga? Då skulle det här kunna vara något för dig.

Varför ska du söka?
Är det viktigt för dig att göra skillnad? Vi erbjuder ett arbete i en organisation som gör skillnad och som bidrar till samhällsnyttan med ett objektivt förhållningssätt. Här kommer du att få utmanas varje dag, ta stort ansvar och att vara delaktig, något som gemensamt driver oss framåt.

Det här får du arbeta med
Dina arbetsuppgifter kommer vara av varierande komplexitet. Du kommer bland annat att handlägga ärenden/ansökningar kopplade till våra kollektivavtal. Detta innebär att du ansvarar för handläggningsprocessen från det att ansökan kommer in till beslut fattas och expedieras samt eventuell efterkommande hantering. Du kommer även få arbeta med avdelningsövergripande administration. Vi önskar att du har en förmåga att tänka nytt och därmed bidra till att effektivisera våra administrativa processer och helst även digitalisera dem.

Vi söker dig som

- Har en utbildning, minst YH-utbildning och helst högskoleutbildning, gärna med inriktning mot administration, HR, juridik, kommunikation eller annan relevant utbildning
- Har erfarenhet av handläggning och administrativt arbete inom en större organisation
- Behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift
- Har en kreativ förmåga att tänka nytt och bidra till den snabba förändringstakt som krävs av en arbetsplats idag
- Tycker om att arbeta tillsammans med andra men även har ett eget driv och en stor initiativförmåga
- Har en förmåga som bottnar i hög kvalitetsmedvetenhet och servicekänsla

I det slutliga urvalet är det dina personliga egenskaper som kommer vara avgörande.

Detta kan bli din arbetsplats
Du kommer arbeta på enheten för löneadministration, som tillhör HR-avdelningen. I enhetens uppdrag ingår bland annat att ansvara för utbetalning av löner och ersättningar till nämndemän m.fl., granskning av rese- och utläggsräkningar samt personalstatistik.

Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam, modern och utvecklande miljö.

Domstolsverket har sitt huvudkontor i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar.

Övrigt
Domstolsverket tillämpar provanställning.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Domstolsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2020
  • Ansök senast: 26 februari 2020

Besöksadress

Kyrkogatan 32
None

Postadress

Kyrkogatan 32
Jönköping, 55181

Liknande jobb


31 oktober 2024

Arbetsmarknadskoordinator till Alingsås kommun

Arbetsmarknadskoordinator till Alingsås kommun

30 oktober 2024

29 oktober 2024