OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en stadsdel där dina idéer formar framtidens välfärd? Västra Göteborg satsar stort på ett ledarskap där varje medarbetares kompetens ska tas tillvara. Tillsammans utvecklar vi kommunens service mot målet att göra Göteborg till en jämlik stad där alla kan leva ett gott liv. För att lyckas samverkar vi med många, som näringslivet och samhället i övrigt. Stadsdelen ligger i Göteborgs sydvästra del och ger service inom kultur och fritid, individ och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har runt 2000 anställda.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha en viktig roll där du medverkar till en god service för våra äldre invånare? Letar du efter en utmaning där din kompetens kommer till sin rätt? Då har du chansen då vi letar efter en administratör till enheten för myndigheten äldre.
Hos oss kommer du till en trivsam arbetsplats belägen nära Frölunda Torg med bra och snabba kommunikationer till såväl olika delar av Göteborg som till Mölndal. Vi har ett stort fokus på att främja en god arbetsmiljö och jobbar aktivt för att bevara vårt goda arbetsklimat. Inom stadsdelen finns både storstadsmiljöer, skärgårdsområden och lummiga villaområden vilket gör att du möter en stor variation av befolkning och behov. Vår målgrupp är personer över 65 år.
Du får ett uppdrag som handläggare inom ekonomi och personaladministration. Du kommer ha ett särskilt ansvar för att ta fram och sammanställa underlag för kontroll och analys. Du ingår i en grupp med fyra administratörer som samordnas av enhetens verksamhetsutvecklare. Gruppen finns inom enheten för myndighet äldre. Du kommer ha ett nära samarbete med biståndshandläggarna på enheten. Du kommer även att samverka med andra professioner och verksamheter.
Låter det här som en tjänst som skulle passa dig? Välkommen med din ansökan redan idag!
Vid frågor om tjänsten kontakta enhetschef Yvonne Hjertonsson 031-366 14 04.
KVALIFIKATIONER
Tycker du om att arbeta med människor, har ansvarskänsla samt har en känsla för service och samarbete är det här ett uppdrag för dig!
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning på administration och ekonomi. Du ska också ha kännedom om den lagstiftning som styr offentlig verksamhet. Har du dessutom erfarenhet av vår målgrupp är det meriterande.
Vi ser gärna att du är en person som uppskattar struktur och planering och att du kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget. Du har god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt samt att du är kommunikativ och har god analytisk förmåga. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra.
Du behöver kunna behärska svenska och kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift. Vi ser gärna att du ha erfarenhet av de verksamhetssystem som vi använder, bland annat Treserva, Personec, Proceedo och Agresso. Du behöver också ha goda kunskaper i Excel.
ÖVRIGT
Intervjuer och urval kommer att ske löpande under annonseringstiden.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi i Västra Göteborg vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
I Västra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.