OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.
ARBETSUPPGIFTER
Enheten för Myndighetsutövning i stadsdelsförvaltningen Majorna-Linné arbetar strategiskt med effektivt administrativt stöd med hög servicegrad för sektorerna Individ- och Familjeomsorg samt Funktionshinder, Äldreomsorg samt Hälso- och sjukvård.
Vi arbetar i team för att stötta varandra och samarbeta för att ge bästa tänkbara service till våra uppdragsgivare. Vi arbetar inom olika specialområden och söker nu en engagerad och självgående administratör som ska stötta äldreomsorgen samt hälso- och sjukvården.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Du kommer att ha ansvar för avgiftshandläggning i Treserva samt hantera fakturor i Agresso.
• Teamet är ett verksamhetsstöd med spetskompetens inom äldreomsorg och hälso- och sjukvård.
• Förutom kontakten med våra kommuninvånare samarbetar vi tätt med planerare, socialsekreterare och biståndshandläggare. Detta gäller för både kommunal och privat utförd hemtjänst.
Arbetsplatsen är för närvarande förlagd till Första Långgatan 28A. Vi har generellt arbetstid mellan 08:00-16:30 med möjlighet till flextid mellan kl. 06:00 - 21:00. Göteborgs stad kommer att gå in i en ny organisation från och med 2021, vilket innebär att arbetsuppgifter och fysisk placering kan förändras över tid utifrån de behov verksamheterna har av administrativ service.
KVALIFIKATIONER
Är du en administratör som är ansvarstagande och själv driver ditt arbete framåt? Strukturerar och organiserar du ditt eget arbete med hög flexibilitet och samarbetar med både kollegor, chefer, medarbetare och brukare på ett lättsamt och lugnt sätt även i pressade situationer? Är du snabbtänkt, noggrann och söker efter effektiva lösningar? Har du ett utpräglat sinne för administration och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla rutiner och arbetssätt? Då har du de rätta egenskaperna för att arbeta i enheten för Myndighetsutövning i Majorna Linné.
Formellt har du minst adekvat eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot Administration/offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har mycket god generell datorvana och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Har du erfarenhet av och arbetat i nedanstående system är det även meriterande:
• Treserva
• Agresso
• Proceedo
• IBM Notes
• Officepaketet (Outlook, Notes, Excell, Word etc.)
Vi tillvaratar och värdesätter de kvaliteter som etisk, kulturell mångfald och en jämn ålders- och könsfördelning tillför verksamheten.
Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.