Administratör till enheten för service och administration

Administratör till enheten för service och administration

Arbetsbeskrivning

Bolandsgatan 10

Vill du ha ett arbete med stor variation och goda möjligheter till att kunna påverka din egen arbetsdag? Vi söker nu dig som har goda dator- och systemkunskaper och som vill arbeta med att serva placeringsenheterna 1 och 2 och vara med i utvecklingsarbetet av enheten. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan!

Stab SCF består av tre enheter: service och administration, strategiskt stöd och verksamhetsnära stöd och leds av en stabschef.

Enheten för service och administration är placerade på flera olika adresser: Svartbäcksgatan 44, Bolandsgatan 10, Valthornsgatan 1C och i stadshuset. Enheterna för verksamhetsnära stöd och strategiskt stöd har sin arbetsplats i stadshuset.

Stab SCF:s uppdrag
Vi arbetar tillsammans med kärnverksamheten så att förvaltningen lyckas med sitt uppdrag och vi ökar den politiska genomslagskraften.
Vi arbetar systematiskt mot uppsatta mål med värdegrunden som utgångspunkt.

Ditt uppdrag
Som administratör kommer du serva placeringsenheterna 1 och 2 som består av enhetschefer, teamledare och social- och familjehemssekreterare. Ni är två administratörers som hjälps åts med detta. I uppdraget ingår det även att medverka i utvecklingen och förändringsarbetet av enheterna.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

• Medgivandeblanketter/Registerkontroller
• Hantering av inkommen post från familjehem/kontaktfamilj/kontaktperson
• Månadsrapporter/körjournaler
• Borttagning av akt anteckningar
• Scanning- kopiering-, utskrift- och faxarbete
• Arkivvård
• Boka resor, hantering av busskort
• Hanterar överföringar och delegeringslistor
• Back up i receptionen.
• Stöd till jourhemsgruppen gällande anställningsunderlag för jourhem
• Övrig administration.

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor. Arbetet kräver också att du har erfarenhet av administrativt arbete samt av arbete med systemet Heroma. Vi ser även att du har erfarenhet av systemet Proceedo. Har du erfarenhet av IRIS samt av liknande arbetsuppgifter ses det som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha goda datorkunskaper, goda kunskaper i Office-paketet, Lifecare och Procapita. Det är en fördel om du även har goda kunskaper kring ekonomi.

Som person är du flexibel som ser möjligheter i förändringar. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi ser även att du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Sara Eriksson, enhetschef, 018-727 54 77

Fackliga företrädare:
Kommunal, 010-442 82 04
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2024
  • Ansök senast: 14 november 2024

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024