Administratör till enheten för service och administration

Administratör till enheten för service och administration

Arbetsbeskrivning

Stab SCF, enheten för service och administration

Är du lösningsorienterad och trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter? Har du arbetat med administrativa uppgifter och i offentlig verksamhet? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som administratör hos oss på socialförvaltningen! Välkommen med din ansökan!

Socialförvaltningens stab (stab SCF) består av tre enheter: service och administration, strategiskt stöd och verksamhetsnära stöd och leds av en stabschef. Stab SCF har som uppdrag att arbeta tillsammans med kärnverksamheten för att förvaltningen ska lyckas med sitt uppdrag och öka den politiska genomslagskraften. Vi arbetar systematiskt mot uppsatta mål med värdegrunden som utgångspunkt.

Enheten för service och administration är placerade på flera olika adresser: Svartbäcksgatan 44, Bolandsgatan 10, Valthornsgatan 1C och i stadshuset. Enheterna för verksamhetsnära stöd och strategiskt stöd har sin arbetsplats i stadshuset.

I den här tjänsten kommer du att tillhöra och arbeta på Svartbäcksgatan 44.

Ditt uppdrag
I det här uppdraget är variationen stor i ditt dagliga arbete och du har en viktig roll för verksamhetens arbete. Du arbetar i en samhällsviktig funktion och har möjlighet att påverka ditt arbete tillsammans med andra. Vi arbetar kontinuerligt med förbättringar för att se till att medarbetare har rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete på ett bra sätt.

Du kommer att hantera behörighetsbeställningar i systemet Iris kring personalförändringar som sker inom avdelning barn och unga myndighet samt staben. Du kommer också att hantera beställningar/inköp i e-handelssystemet Proceedo, bland annat förnyad konkurrensutsättning för konferenser, alla inköp som rör arbetsplatsen samt beställningar till möten/utbildningar.

Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är att:

• hantera aktiviteter i BOKA 2.0
• vara webbredaktör för intranätet
• arbeta med digitalt handläggarstöd (DHS), kommunens diariesystem
• arbeta med rutiner i kvalitetsledningssysstemet
• boka tjänsteresor
• besvara inkommande telefonsamtal.

Din bakgrund
Vi söker dig som har godkänd gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, gärna administrativ utbildning. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av administrativt arbete och av arbete inom offentlig sektor. Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och goda kunskaper kring ekonomi är det meriterande. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift.

I rollen ingår att arbeta i olika system och därför vill vi att du har kunskaper i några av de vanligaste systemen som vi arbetar i:

• Iris
• Proceedo
• Lifecare/procapita
• Microsoft 365.

Som person är du lösningsorienterad och positiv till förändringsarbete vilket vi ser är viktigt för att trivas och lyckas med detta uppdrag. Du har förståelse för ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans och du tar initiativ till aktiviteter för att uppnå resultat.
Du har förmåga till helhetssyn och ser frågor i ett större perspektiv. Dessutom är du en person som samarbetar bra med andra och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Sara Eriksson, enhetschef, 018-727 54 77.

Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2024
  • Ansök senast: 15 november 2024

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


6 november 2024

Vikarierande projektadministratör Oftalmiatrik

6 november 2024

Assistent

6 november 2024

Administratör

Administratör

6 november 2024