Administratör till enheten för stöd och kontroll

Administratör till enheten för stöd och kontroll

Arbetsbeskrivning

Enheten för stöd och kontroll

Är du en strukturerad person med god samarbetsförmåga som letar efter en ny utmaning? Vill du arbeta med att motverka och kontrollera fusk inom välfärden? Då borde du söka den här tjänsten!

Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. I vårt arbete har du stor möjlighet att planerat ditt arbete självständigt samtidigt som du arbetar nära engagerade och drivna kollegor och specialisthandläggare och chef. Vi har nu ett stort fokus på digital utveckling och utforskar området kopplat till vad som är förenligt med vårt arbete. Hos oss växlar vi mellan att arbeta på kontoret och med att arbeta hemifrån för att vi tror att vi alla gynnas av att ha den flexibiliteten i arbetslivet.

Enheten har i uppdrag att se till att rätt ersättning betalas ut till leverantörer kopplade till vård- och omsorgsförvaltningens myndigheter samt att arbeta aktivt mot fusk inom välfärden. Enheten ansvarar även för handläggning av sjuklönekostnader inom personlig assistans samt för tandvårdsstöd.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att arbeta med sakgranskning av fakturor, granskning av ärenden där eventuellt fusk kan förekomma, handläggning av sjuklönekostnader samt tandvårdsstöd. Uppdraget kommer att innefatta att arbeta teambaserat med övriga sakgranskare, utredare inom välfärdsbrott, biståndshandläggare och enhetschef. Arbetet är mångsidigt och du kommer att ha många samarbeten med olika funktioner inom förvaltningen. För att du ska trivas hos oss så krävs det att du gillar att arbete i team men även självständigt. Du behöver vara beredd på att fortlöpande lära dig nya saker, vara nyfiken samt ha ett öga för detaljer.

Din bakgrund
Vi söker dig som har som lägst slutförd utbildning på gymnasial nivå, gärna inom ekonomi eller administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du även utbildning i offentlig förvaltning är det meriterande. För att lyckas i arbetet ser vi att du har erfarenhet av att arbeta i Office-paketet. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med ekonomiadministration. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och god datorvana. Har du goda kunskaper i Office-paketet, och särskilt Excel, är det positivt.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga då du kommer att jobba väldigt tätt tillsammans med övriga kollegor. Samtliga på enheten har ett stort engagemang och hög arbetsmoral vilket vi ser som en självklarhet att du också har. Du är också en flexibel person som ser möjligheter i förändringar.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jill Hägglund, enhetschef, 018-727 51 34.

Facklig företrädare: Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)


Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024