Administratör till Enheten Strategiskt stöd, Ledningsstaben

Administratör till Enheten Strategiskt stöd, Ledningsstaben

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsplatsen
Ledningsstaben ansvarar ur ett nationellt och internationellt perspektiv för den verksamhet som är av myndighetsövergripande karaktär och är nära kopplad till myndighetsledningen.

Ledningsstaben ska bland annat säkerställa den löpande styrningens effekter på en strategisk och myndighetsövergripande nivå. Ledningsstaben utför sitt uppdrag genom att ta en drivande, stödjande och samordnande roll i de processer och uppgifter som staben ansvarar för.

Enheten för Strategiskt stöd är en del av Ledningsstaben, och ansvarar för att myndighetens arbete på strategisk nivå fortgår oavsett förändrade förutsättningar i omvärlden samt alltid utgår ifrån och fångar helheten i myndighetens uppdrag. Vidare ansvarar enheten för samordningen av myndighetsövergripande berednings- och beslutsprocesser. Enheten utgör dels ett direkt stöd till ledningen, dels ett stöd till övriga organisationen.

Beskrivning av tjänsten
Som chefsassistent arbetar du övergripande med administrativa uppgifter inom enheten. Arbetet består till stor del av att stötta din enhetschef och Ledningsstabens övriga chefer med bland annat diarieföring, hantering av förberedelser för sammanträden i ledningsgrupp och föredragningar för generaldirektören, uppdatering av sidor på intern webb och annan kommunikation och användandet av digitala verktyg i enhetens processer. Du ansvarar även för funktionsbrevlådor samt övriga administrativa uppgifter såsom leveranskontroll av fakturor, inköp, diarieföring, bokningar av möten, resor och lokaler.

Du behöver ha förmågan att självständigt hantera administrationen för enheten samtidigt som du bidrar med administrativt stöd för Ledningsstaben som helhet. 

Kvalifikationer
- Godkänd gymnasieutbildning (betyg bifogas)
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet med administrativa uppgifter (intyg/betyg bifogas)
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor
- Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
- Mycket goda kunskaper i MS Office

Meriterande
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom Arbetsförmedlingen
- Erfarenhet av och engagemang för att använda digitaliseringens möjligheter för att utveckla och effektivisera verksamheten
- Erfarenhet av arbete med intern kommunikation i en större organisation

Vem är du
Vi söker dig som har hög integritet och god samarbetsförmåga med både interna och externa kontakter. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete samtidigt som du kan anpassa dig till snabba förändringar och tvära kast.

Ibland är arbetsbelastningen sådan att det krävs att du kan prioritera arbetsuppgifter och vara flexibel i ditt förhållningssätt. Du jobbar proaktivt för att hitta lösningar och använder digitala lösningar för att effektivisera verksamheten. Du har erfarenhet och intresse för att kontinuerligt förbättra administrativa rutiner. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Solna.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-29.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök”. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024