OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs domkyrkopastorat består av sex församlingar i centrala Göteborg.
Här bor 75 000 människor, och 60 000 personer har sitt dagliga arbete i innerstaden. Till Göteborgs domkyrkopastorat hör också Sjukhuskyrkan på Sahlgrenska Universitetssjukhus, studentprästerna och verksamheten Stella i Guldhedskyrkan. I Domkyrkopastoratet finns drygt 100 personer anställda inom flera yrkesområden, varav ett tiotal i Vasa församling.
Göteborgs domkyrkopastorat söker Administratör till Expedition & Bokning
med placering i Vasa församlingshem
Vi söker en medarbetare som älskar möten med olika människor och som vill blir en del av vår expedition och det administrativa stödet inom pastoratet. Du har en glädje i att ha flera kontaktytor, att stötta verksamheten och kan förmedla det goda arbete och den viktiga uppgift som Svenska kyrkan och Göteborgs domkyrkopastorat har i vår stad.
Pastoratets Expedition & Bokning har en viktig roll för pastoratets alla aktiviteter och bokningar. Genom expeditionen möter vi våra medlemmar och svarar på frågor och i bokningscentralen hanterar vi alla bokningar för exempelvis dop, bröllop och begravningar för pastoratets sex församlingar.
Ditt uppdrag
Som medarbetare på pastoratets expedition och bokning har du en kollega som du jobbar tillsammans med. Ni sköter löpande de uppgifter som uppkommer i en expedition och bokningscentral. Till stor del handlar det om att förmedla information och ha kontakt med medlemmar och allmänhet (bl.a. begravningsbyråer), främst via telefon och mail, men också fysiska besök. På expeditionen sköter ni dessutom alla in- och utträden inklusive diarieföring.
Ni har ett brett kontaktnät såväl inom som utom pastoratet. Rollen är viktig för medlemsvård, då man har extern kontakt med medlemmar och är således Svenska kyrkans ansikte utåt. Ofta tas första kontakt med Svenska kyrkan via expeditionen. Ni jobbar i tät dialog med våra församlingsherdar och medarbetare i de olika församlingarna. Expedition och bokning har även en central funktion i det samverkande administrativa laget.
Dina kvalifikationer
Vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper. Tidigare arbete inom expedition och bokning eller servicearbete är önskvärt. Har du erfarenhet från arbete i församling eller pastorat inom Svenska kyrkan, och våra system i Aveny och KBOK, är det en merit men inget krav. Du har generellt vana och är flink i administrativa system, i statistikhantering och i Office-paketet. Meriterande är om du gillar att arbeta med digitala verktyg (ex. 360 / sharepoint/ teams / sociala medier, andra digitala informationskanaler).
Dina egenskaper
Du är en positiv, självgående, trygg och stabil person. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt och arbeta i ett administrativt arbetslag. Detta ställer krav på såväl samarbets- som din kommunikativa förmåga.
Du behöver vara en lagspelare med god prioriteringsförmåga, då tjänsten innebär att du arbetar med många uppgifter samtidigt. Du behöver därför kunna strukturera och ha god ordning i ditt arbete. För att trivas i pastoratet har du engagemang, du är prestigelös och du tycker om att ge support. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Information om uppdraget
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är den 2 juli 2023. Urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan snarast möjligt.
Vänligen ange löneanspråk i din ansökan.
Tjänsten söker du här; www.varbi.com