OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör till exportavdelning omgående Företaget är ett modernt nordiskt distributionsföretag som befinner sig under tillväxt.Deras affärside är att vara den ledande distributören inom sin bransch och underlätta affärer för leverantörer, återförsäljare och deras slutkunder.Företaget är beläget söder om Stockholm och erbjuder en bra arbetsmiljö med trevliga, duktiga och hjälpsamma kollegor. Arbetsbeskrivning: Du kommer att stötta exportavdelningens transportadministratörer med att hämta in och administrera exportdokument och handlingar samt övriga tullpapper.Du kontaktar företag i både Sverige och Norge för att få fram information samt arbetar i företagets affärssystem SAP. Arbetets omfattning: Uppdraget pågår i ca 2 månader med start omgående, tjänsten är på heltid. Kompetenskrav: Du har någon form av erfarenhet från export, logistik eller inköp.Du känner till exporttermer och har inga problem med att snabbt sätta dig in i tjänstens arbetsuppgifter.Meriterande men inte ett krav är kunskaper i SAP. Personliga egenskaper: Som person är du öppen, serviceminded och har lätt för att skapa nya kontakter.Du är noggrann och administrativt lagd samt stresstålig eftersom arbetet emellanåt håller ett högt tempo.I ditt arbete är du strukturerad och har alltid ordning och reda omkring dig så att inget faller mellan stolarna.Är du dessutom en glad och social person med en positiv inställning kommer du att trivas på företaget! Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.