OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad person med intresse för ständiga förbättringar samt ordning och reda? Då kan det vara dig vi söker! Fåddman ökar konstant sin exportandel och letar nu efter en administratör som kommer stötta upp främst inom logistik och inköp. Du kommer tillhöra ett erfaret team med härlig företagskultur. Välkommen in med din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Fåddman AB är ett genuint familjeföretag med över 50 års erfarenhet av rimmade och rökta kött- och charkprodukter. Deras sortiment är modernt och utvecklas kontinuerligt på både nya marknader såväl som med nya koncept. Fåddmans huvudsakliga produktionsområde är baconproduktion där dem idag är en av Sveriges största produktionsanläggningar för bacon och färdigstekta baconprodukter. Deras nya exportsatsning Deli line med färdiga smårätter har slagit väl ut i Europa och de ökar konstant deras exportandel.
Som administratör kommer du ha varierande arbetsuppgifter och arbeta nära arbetsledare. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att driva utveckling och frågor operativt inom området logistik och inköp.
#
Du erbjuds
* En fot in hos ett växande bolag där du ges möjlighet till utveckling
* Tillhöra en arbetsplats som främjar kompetensförsörjning och bra ledarskap
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos Fåddman så kommer du att stötta upp med olika typer av administrativa uppgifter, som du tar dig an på ett självständigt och strukturerat sätt. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:
* Hantera och förbereda plockorder till utlastningsavdelningen. Här ingår det att säkerställa att alla order har kommit med och att de kommer med i utgående leverans.
* Transportbokning. I denna del kommer du att planera transporter och ta fram transportdokument. I detta steg kommer du ha tätt samarbete med dina kollegor för att säkerställa att alla delar efterföljs.
* Inköp och upphandling. Du kommer att köpa in material till anläggningen i Mantorp och vara behjälplig vid upphandlingar.
Utöver ovan nämnda arbetsuppgifter kommer du ha en tät dialog med leverantörer och åkeri. Du kommer utföra diverse administrativa arbetsuppgifter och arbeta i affärssystemet Navision.
VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska, samt har en god förståelse i engelska. Tyska är meriterande.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet
Det är meriterande om du:
* Har tidigare erfarenhet av transportbokning och processen i stort
#
Vi söker dig som:
Har ett intresse av ständiga förbättringar samt ordning och reda. Du har inga problem med att ställa krav samtidigt som du är lyhörd. Du har förmågan att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter samt prioritera bland dessa. Utöver detta ser vi gärna att du är:
* Självgående
* Serviceinriktad
* Strukturerad
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Mantorp
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231