OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en engagerad, driven och flexibel administratör till faktureringsavdelningen på Skellefteå Kraft.
Om företaget
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent förnybar.
Faktureringsadministration består idag av elva medarbetare som tillsammans ansvarar för fakturering, reskontra, inkasso samt ger service till både interna och externa kunder. Vi arbetar för hela Skellefteå Krafts koncern och ingår i avdelningen kundutveckling tillsammans med marknadsadministration och kundservice.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör på faktureringsavdelningen kommer du att vara delaktig i alla bolagens faktureringsprocesser då vi arbetar för hela Skellefteå Krafts koncern. Du kommer också arbeta med att besvara och hantera de kundärenden som kommer in till avdelningen dagligen.
Vidare kommer du att vara en del i vårt principstyrda förbättringsarbete där vi ständigt jobbar med att digitalisera/automatisera flöden samt möta kundens behov av nya lösningar på marknaden.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har färdigställd gymnasieutbildning och vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare. Vidare ser vi gärna att du har vana av att arbeta med siffror och avstämningar samt förmågan att hitta nya lösningar i ditt vardagliga arbete. Systemkunskap samt erfarenhet av arbete i Access är mycket meriterande.
En förutsättning för att lyckas i rollen är att du som person är analytisk, strukturerad och organiserad då arbetet är mycket varierat och omväxlande. Vidare är du flexibel och serviceinriktad då du kommer att ha många interna och externa kontakter. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning.
Skellefteå Kraft strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi välkomnar sökande som breddar vår mångfald.
Information och kontakt
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och sträcker sig till och med 31 mars 2025. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Petterström på telefonnummer 072-709 02 88.
Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida, urval och intervjuer sker löpande men med sista ansökningsdag 26 augusti 2024.
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se