Administratör till familjeenheten

Administratör till familjeenheten

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som administratör hos oss på Familjeenheten i Lindesbergs kommun. Familjeenheten består av 28 medarbetare som arbetar med myndighetsutövning inom barn och unga, familjerätt, vuxna missbrukare och familjehemsvård. Vi arbetar med barn och ungdomar mellan 0-18 år och deras familjer. Vårt uppdrag är att erbjuda hjälp, råd, stöd samt information om andra hjälpmöjligheter i samhället.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme/motionspeng, möjlighet att teckna förmånscykel och förmånsbil, flexibel arbetstid med mera. Vi har även extern handledning för medarbetarna.

ARBETSUPPGIFTER
Kärnuppdraget är att med gott bemötande, god tillgänglighet och administrativ kunskap ge stöd och service till enhetschef och medarbetare.

I rollen som administratör arbetar du på uppdrag av enhetschef och har ett varierande arbete där den ena dagen inte är den andra lik. Det som är kännetecknande för tjänsten är att du fungerar som spindeln i nätet och driver frågor i parallella processer samtidigt. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara en viktig stödfunktion för hela enheten. Bland dina arbetsuppgifter ingår att hantera leverantörs- och kundfakturor, återsökning av statsbidrag, arkivarbete, behörighetstilldelning, avstämningar samt andra förekommande arbetsuppgifter inom socialtjänstens administration. Vidare kommer du arbeta med verksamhetsutveckling och systemförvaltning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning och aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du har goda IT-kunskaper och är van dator- och systemanvändare. Kunskaper och erfarenheter inom systemförvaltning särskilt meriterande. Du har god vana av att arbeta med Officepaketet. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet är meriterande. Det är meriterande med erfarenhet av socialt arbete och en förståelse för verksamheten och socialtjänstens uppdrag.

Vi söker dig som brinner för att ge en god service till dina kollegor och kommunens medborgare. Du är hjälper andra på ett prestigelöst och lösningsfokuserat sätt. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och noggrann. Du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt och håller tidsramar. För att trivas i rollen har du god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontakter. För oss är dina personliga förmågor och färdigheter viktiga varvid vi kommer att lägga stor vikt vid dem.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


27 december 2024