Administratör till Familjehemsenhet Hisingen

Administratör till Familjehemsenhet Hisingen

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Familjehemsenheten Hisingen har sin organisatoriska tillhörighet inom avdelning Barn och Unga Resurs, Socialförvaltningen Hisingen.
Vi arbetar på uppdrag. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.
Inom Hisingens familjehemsverksamhet arbetar idag två enhetschefer, fyra 1:e socialsekreterare, 27 familjehem- och kontaktsekreterare, en kvalitetsutvecklare samt 4 administratörer. (2 delar tjänst)
Verksamhetens uppdrag är att bistå socialförvaltningen på Hisingen med familjehem, kontaktfamiljer samt stödfamiljer. Verksamheten består av två enheter. Administratörerna hör till den ena enheten, men servar hela verksamheten.
Nu kommer två av våra administratörer gå i pension 2024 och vi söker en ersättare. Dessa två delar idag på en tjänst.

Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter samtidigt som vårt arbete bygger på samarbete mellan administratörer, familjehemssekreterare och uppdragstagare där du kommer att fungera som ett viktigt stöd för dessa.
En väsentlig del av administratörernas arbetsuppgifter är att arbeta med verksamhetsstödet i Treserva som bland annat innebär att ansvara för utbetalningar av ersättningar till våra uppdragstagare.
Du kommer även att hantera debiteringsunderlag och fakturor samt visst arkivarbete.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och administrativ påbyggnadsutbildning. Det är ett krav att du tidigare arbetat inom administration med olika IT-stöd och att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
Meriterande är om du arbetat i våra IT system så som Treserva, Agresso, Proceedo samt Officepaketet mestadels Excel. Visst chefsstöd ingår i tjänsten.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och administrativ påbyggnadsutbildning. Det är ett krav att du tidigare arbetat inom administration med olika IT-stöd och att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
Meriterande är om du arbetat i våra IT system så som Treserva, Agresso, Proceedo samt
Officepaketet mestadels excel. Du behöver kunna personaladministration samt ekonomi.

Du behöver vara:
Ansvarsfull
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Samarbetsinriktad
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Serviceinriktad
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Sammanfattning

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024