OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
På socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.
Om oss
Som en del av socialförvaltningens arbete för ett hållbart ledarskap utökar vi nu stödet till cheferna genom att tillsätta administratörer som ska utgöra ett professionellt administrativt stöd.
Vi söker nu en administratör till Familjehemsenheten:
Att arbeta inom Familjehemsenheten i Lund innebär att jobba med helheten runt det placerade barnet. Inom enheten ansvarar vi för att rekrytera, utreda och utbilda samt handleda både nya och gamla familjehem. Familjehemsenheten arbetar också med jourhemsplaceringar och kontaktverksamhet. Vårt arbete präglas av hög kvalitet, rättssäkerhet och vi jobbar ständigt på att hitta en balans i goda arbetsvillkor och arbetsmiljö. Vi utvecklar våra arbetssätt kontinuerligt för att kunna möta lundabornas behov på bästa sätt och vi hoppas att du vill vara med och hjälpa oss att bli ännu bättre.
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du att arbeta inom flera administrativa områden för att stödja de myndighetsutövande verksamheterna.
Din roll som administratör stödjer teamet i den administrativa hanteringen av exempelvis placeringsavtal, delgivning och avslagsbeslut. Du hanterar administration av domar och gör beräkningar av egenavgifter. Andra exempel på arbetsuppgifter är löneutbetalningar till jourhem, familjehem och kontaktfamiljer och gör registerutdrag till polis, andra socialtjänster med flera.
I tjänsten ingår även att administrativt hantera ärende i samverkan med andra myndigheter exempelvis Kronofogden och Migrationsverket.
Övrigt förekommande administrativa uppgifter kan exempelvis vara att boka resor till brukare och medarbetare och sköta administration i verksamhetssystemet.
Din chef kommer att vara enhetschefen för verksamheten. Du kommer att ingå i ett nätverk med andra administratörer där du får möjlighet att kompetensutvecklas och utveckla gemensamma arbetssätt tillsammans med dina administratörskollegor.
Vi söker dig som
Du har en avslutad gymnasieutbildning gärna inom administration, ekonomi eller liknande. Högskoleutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning eller annan eftergymnasial utbildning inom området är meriterande.
Du behöver ha ett par års erfarenhet av administrativt arbete och har du erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänsten är det meriterande.
Du trivs med att arbeta självständigt, är strukturerad i ditt arbetssätt och prioriterar bland dina uppgifter. Du har goda kunskaper om officepaketet och känner dig bekväm med digitala verktyg.
För att lyckas i din roll är det viktigt att du är relationsskapande och serviceinriktad och förstår vikten av ett bra administrativt stöd i en verksamhet.
Du har en god nivå i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt.
Låter det som ett jobb som passar dig? Vi ser fram emot din ansökan! Vi planerar att genomföra intervjuer under v. 28 och arbetar därför med löpande urval.
Övrigt
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.