Administratör till Familjehemsenheten Hisingen

Administratör till Familjehemsenheten Hisingen

Arbetsbeskrivning

Hisingsgemensamma Resurser arbetar på uppdrag av de tre stadsdelsförvaltningarna; Lundby, Norra Hisingen och Västra Hisingen. Den organisatoriska tillhörigheten är situerad inom Sektor IFO-Funktionshinder Västra Hisingen. Vi är övertygade om att när invånare och medarbetare får inflytande och känner delaktighet, skapar vi en bättre vardag för alla. Som en av våra skickliga medarbetare är du med och utvecklar stadsdelarna och ett långsiktigt hållbart Göteborg genom att ge våra invånare service av hög kvalitet. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli en av oss?

På Hisingens familjehemsenhet arbetar idag två enhetschefer, två 1:e socialsekreterare, 20 kontakt- och familjehemssekreterare samt tre administratörer. Vi söker nu en ersättare till en kollega som gått vidare till annan tjänst.
Enhetens uppdrag är att bistå stadsdelsförvaltningarna på Hisingen med familjehem, kontaktfamiljer stödfamiljer och kontaktpersoner LSS.

Som administratör kommer du att vara en del i arbetet på enheten i att erbjuda våra medarbetare samt uppdragstagarna en god service.

Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter samtidigt som vårt arbete bygger på samarbete mellan administratörer, familjehemssekreterare och uppdragstagare där du kommer att fungera som ett viktigt stöd för dessa. Du har också en viktig roll när det gäller att skapa förutsättningar för chefen att planera och styra verksamheten. En väsentlig del av administratörernas arbetsuppgifter är att arbeta med verksamhetsstödet i Treserva och Personec, som bland annat innebär att ansvara för utbetalningar av ersättningar till våra uppdragstagare samt att stödja chef i personaladministration.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och administrativ påbyggnadsutbildning. Det är ett krav att du tidigare arbetat inom administration med olika IT-stöd och att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Du kommer mestadels att arbeta i Personec, Treserva och Office-paketet, framför allt Excel. Utöver det förekommer arbete i Proceedo och Agresso.

Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver kunna strukturera ditt eget arbete. Du är en serviceinriktad person med ett gott bemötande som trivs med en variation av arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan påbörjas under ansökningstiden.

Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bla friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har röktfri arbetstid.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Sammanfattning

Liknande jobb


Sway Process

Sway Process

30 december 2024