OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren administratör på jakt efter ett nästa steg i karriären? Just nu söker vi efter en administratör för ett uppdrag på 80% till Familjens Jurist i Malmö. Ta chansen att bli en del av Sveriges största aktör inom familjejuridik och ansök idag! Vi jobbar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Familjens Jurist är Sveriges största juristbyrå med cirka 400 medarbetare. De har en lång och bred erfarenhet av att hjälpa sina kunder med familjerätt, fastighetsrätt, företagsjuridik, migrationsrätt, barnrätt och internationell privaträtt.
Familjens Jurist söker efter en medarbetare som vill vara med och göra skillnad för så många människor som möjligt genom livets alla möjligheter och utmaningar. Du som person tycker om att förenkla komplexa frågor och bryr dig om ditt bolags kunder, kollegor samt vårt samhälle i stort. Familjens Jurist tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att alla medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och företagets utveckling.
Som administratör på Familjens Jurist kommer du att assistera och avlasta juristerna med vanligt förekommande administrativt arbete. Du kan förvänta dig en omväxlande roll som med tiden utvecklas mot mer självständigt kundarbete med en aktiv roll inom olika ärenden.
Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på initialt 80% till årskiftet med viss chans till förlängning/långsiktighet.
- En dedikerad konsultchef som kommer stötta dig under ditt uppdrags gång.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande kontakt via telefon och mejl med företagets kunder
* Dialog och samarbete med interna jurister
* Vanligt förekommande administrativa uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete riktat mot exempelvis avtalshantering, fakturering eller likvärdig dokumentation
- Har en god datorvana
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska både i tal och skift då du kommer att vara i kontakt med kunder löpande
- Besitter goda kunskaper i office-paketet
Det är meriterande om du
* Har en grundläggande förståelse för juridik och en förmåga att tolka juridiska texter
* Har tidigare erfarenhet av rollen som juristsekreterare
* Har en paralegalutbildning
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Du tycker om högt tempo och ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Du gillar kundkontakt och har en god förmåga att skapa goda relationer, såväl internt som externt. För att trivas i rollen och i teamet tror vi att förändringsbenägenhet, en positiv attityd och en vilja att lära sig nya saker är egenskaper viktiga att besitta.
Vidare tror vi att du är:
- Prestigelös
- Affärsmässig
- Serviceinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231