OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjerättsenheten
Har du erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete? Är du nyfiken på hur det är att arbeta som administratör på familjerättsenheten? Nu har du chansen! Vi söker dig som drivs av att få ta stort eget ansvar och möjligheten att få jobba med kompetenta kollegor! Låter det som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan!
Familjerätten arbetar med myndighetsutövning och har bland annat som uppgift att stödja barn och föräldrar i familjerättsliga frågor. Det omfattar bland annat vårdnadsfrågor, adoption, fader/föräldraskap samt avtal. Föräldrar kan även komma på samarbetssamtal för att komma överens i frågor som rör vårdnad, boende och umgänge. Familjerättsenheten består av 14 familjerättssekreterare, två administratörer och specialisthandläggare och enhetschef.
Ditt uppdrag
I arbetet ingår att besvara inkommande telefonsamtal, e-postmeddelanden och ge administrativt stöd till handläggare samt egen handläggning av enklare faderskap. Du kommer också vara med och bidra till att effektivisera administrationsdelen inom valda processer.
I uppdraget ingår även att:
• hantera post
• följa upp ärenden
• medverka i den digitala utvecklingen
• scanna in handlingar i Lifecare
• hantering av akter och journaler samt ansvar för arkivering.
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna inom offentlig sektor. Har du någon form av administrativ utbildning ses det som meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. För att lyckas i arbetet behöver du ha goda datorkunskaper, gärna med goda kunskaper i Office-paketet främst i Excel. Det är även meriterande om du har god kännedom om relevanta lagar och förordningar.
Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Sist men inte minst samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Eva Lignell, enhetschef, 018-727 69 25.
Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm 018-727 12 13.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Systemledning, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43