Administratör till Fora

Arbetsbeskrivning

OM FORA

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. De erbjuder enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Bolaget administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlas drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköts pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Ägandet är fördelat på lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.

Totalt arbetar ca 200 anställda i aktivitetsbaserade lokaler i Stockholms innerstad.



Letar du efter en ny utmaning i vinter? Har du ett genuint intresse för service och och är bra på administrera? Workz söker nu medarbetare till Fora med intresse av att lära sig mer om pensioner och försäkringar.

OM TJÄNSTEN 

Som Backoffice-medarbetare på Fora kommer du och dina kollegor jobba mot bolagets företagskunder. Det är viktigt att du är en god kommunikatör och har lätt för att ta in information och använda den i praktiken. Primärt kommer du att arbeta administrativt med olika kundärenden, där allt från enklare handläggningar till mer utmanande utredningar kommer vara del av ditt arbete. Dessutom förekommer kontakt med kunder på telefon varför det är viktigt att du trivs med det. För att lösa mer eller mindre komplexa kundärenden på ett bra sätt krävs analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du får all utbildning du behöver för att kunna genomföra ditt arbete på ett bra sätt. 

Fora sätter stort värde på personlighet, därför kan dina tidigare erfarenheter variera. Men det är viktigt att du tycker om att ge service. Du är dessutom en positiv, strukturerad och en självgående problemlösare som tar initiativ och gillar att samarbete med andra. 

KRAV 


• Behärskar svenska i tal och skift
• Innehar gymnasieutbildning eller motsvarande
• Har en hög servicekänsla och trivs med kundrelationer
• Har en god social- och kommunikationsförmåga


MERITERANDE

• Mycket god dator- och systemvana
• Arbetat i olika affärssystem
• Erfarenhet av administration eller service per telefon och mail




WORKZ ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning inom kundservice därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Du har även möjlighet att bli certifierad i kundservice, något som uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar, utöver kollektivavtalsenliga villkor, en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och är tillgänglig för dig som konsult hos oss.

PRAKTISK INFORMATION

Start: 4 december
Omfattning: Heltid fram till 17 mars 2019. 
Lön: Enligt överenskommelse och kollektivavtalet 
Placering: Centrala Stockholm
Arbetstider: Kontorstider

FÖR MER INFORMATION 
Kontakta gärna Amy Tubtim Gudjonsson på amy.gudjonsson@workz.se eller personal@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB Stockholm
  • 7 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 4 november 2018

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb