Administratör till fordonsverksamheten

Administratör till fordonsverksamheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till arbetet med kommunens fordonsflotta? Nu söker vi en serviceinriktad administratör till Vagnpark inom Tekniska förvaltningen.

Om tjänsten 
Vagnpark är en intern stödfunktion som ansvarar för uthyrning av bilar, maskiner och cyklar till alla kommunens verksamheter, från inköp till utfasning och allt däremellan! Som administratör kommer du vara en viktig del i processen då du bland annat agerar registerhållare, sätter upp avtal för hyror och hanterar faktureringen. På Vagnpark kommer du bli en del av ett team på sju medarbetare som hjälper och ställer upp för varandra. Du kommer ha ett extra tätt samarbetet med våra två Fordonshandläggare. Rollen innebär mycket kundkontakt och då vi har en nära dialog med vissa verksamheter kommer du ha möjlighet att bygga goda relationer över tid. Du kommer även ansvara för vårt verksamhetssystem och ha ett nära samarbete med systemleverantören.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten
• hantera hyresdebitering och fakturahantering
• registrera och underhålla kund- och fordonsregister
• hantera administration och beställningar av bränslekort
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och
samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i verksamhetssystemen
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• medverka i andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde

Kompetenskrav

• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration eller ekonomi, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete
• goda kunskaper i Excel
• B-körkort för manuell växellåda

Som administratör är du serviceinriktad och lösningsfokuserad. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne och noggrannhet. Du har en förmåga att planera i det egna arbetet samt att snabbt anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kunder och kollegor samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. God datorvana krävs för arbetet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av arbete i verksamhetssystem ex. Raindance, Diver eller Fleet Intelligence
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Fordon är en del av Tekniska förvaltningen. Verksamheten Fordon består av enheterna Verkstad, Combud/Förråd och Vagnpark och finns idag på Aspholmen i Örebro. Under 2023 kommer verksamheten att flyttas till nya lokaler vid Truckstop. Tjänsten är en del av enheten Vagnpark som ansvarar för kommunens fordonsförvaltning med inköp av samtliga fordonstyper, intern uthyrning, administration, avyttring, försäkringsärenden etc. och idag består vi av 7 medarbetare.
Här finns också Tekniska förvaltningens centrala förråd och kommunens interna posthantering. Fordon bistår också alla kommunens verksamheter med verkstadstjänster och möjlighet till fordonstvätt. Verksamheten Fordon består av totalt cirka 35 medarbetare.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 20 november.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024