OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av en administrativ roll i en spännande verksamhet under utveckling? Välkommen att söka tjänsten som administratör inom Förebyggande verksamhet! Tjänsten är huvudsakligen riktad till Dagverksamhet med demensinriktning, Ängens minnesmottagning, Demensteamet samt utbildningsverksamhet inom demenssjukdom och kognitiv svikt.
Om tjänsten
Som administratör fungerar du som spindeln i nätet och har översikt över våra processer från start till mål. Du arbetar nära såväl enhetschefer som medarbetare och har en viktig funktion för att kvalitetssäkra och följa upp arbetet. En viktig del i uppdraget är att samordna och upprätthålla goda kontakter med interna och externa samarbetspartners, varför ditt bemötande, din flexibilitet och förmåga att lyssna in blir grundläggande i tjänsten.
Arbetsuppgifterna är varierande. De består bland annat av inköpssamordning, hantering av fakturor och administrativt stöd till medarbetarna, men också mer komplexa uppgifter som samordning inom utbildningsverksamheten samt sammanställning av statistik i kvalitetsarbetet. Vi värderar alla uppgifter som lika viktiga för att vi ska kunna fortsätta utveckla vårt arbete, och vi tror att du håller med!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten
• arbeta med arbetsuppgifter som innehåller inslag av egna analyser, bedömningar och åtgärder
• arbeta med administrativa uppgifter så som hantering av fakturor, bemanningsplanering, anställningsavtal och annan personaladministration samt inköpssamordning
• arbeta med samordning och administration i utbildningsverksamheten inom kompetensområdet demenssjukdom och kognitiv svikt
• insamling och sammanställning av statistik samt viss form av bearbetning och analysering av framtagen information som en del i verksamhetens uppföljning och kvalitetsarbete
• andra förekommande administrativa arbetsuppgifter
Kompetenskrav
• gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi eller vård- och omsorg
• erfarenhet av att arbeta med ett administrativt uppdrag
• goda kunskaper i Officepaketet
Som person är du prestigelös och mån om att göra ett bra arbete. Du har en god förmåga att samarbeta, du lyssnar in önskemål och är beredd på att vara flexibel och ändra om dina planer vid behov. Vidare har du förmåga att självständigt planera och strukturera upp ditt arbete, och du har ett arbetssätt som är präglat av ordningssinne och noggrannhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete inom förvaltningen vård och omsorg
• kunskap om inköpssamordning
• erfarenhet av fakturahantering
• erfarenhet av att arbeta med bemanningsplanering och övrig personaladministration
• erfarenhet av att arbeta med sammanställningar och analyser i systematiskt kvalitetsarbete
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Verksamhetskontoret för förebyggande verksamhet ligger på Brolyckan. Du arbetar nära övrig administration, enhetschefer och har också ett nära samarbete med övriga medarbetare i verksamheterna. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 februari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67