Administratör till företag inom järnväg!

Administratör till företag inom järnväg!

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta administrativt och har en god vana av dokumenthantering? Vill du bli en del av ett spännande globalt företag? Ansök idag! Vi applicerar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Företaget är en helt integrerad och global leverantör av järnvägslösningar med allt från järnvägsfordon till signalering, service och underhåll, digital teknik och nyckelfärdiga lösningar. Med närvaro i 38 länder på sex kontinenter och över 12 000 anställda, är deras mål att bidra till samhället genom kontinuerlig utveckling av järnvägstransportlösningar. Med den bredare koncernens marknadsavancerade teknologi-, forsknings- och utvecklingsfunktioner strävar företaget efter industriinnovationer och lösningar som kan ge värde för kunder och hållbara järnvägssystem som gynnar samhället.

I rollen som Projektadministratör kommer du stötta upp i projektet med bland annat kommunikation, dokumenthantering samt bygga upp strukturer att jobba efter. Rollen passar dig som har en utbildning inom administration eller arbetar med det i dagsläget men nu vill ta nästa steg i karriären.



Du erbjuds


* Du får vara en del av ett team och företag som strävar efter att vara ledande inom branschen
* Arbete i en internationell miljö som präglas av en välkomnande företagskultur
* Möjlighet att utveckla din karriär inom en snabbt växande bransch


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer vara en del i att stödja uppnåendet av projektmålen inom ramen för projektens villkor och samtidigt implementera STS policy och procedurkrav. Arbetsuppgifterna kommer bland andra att vara:


* Hantering av formell och informell korrespondens inom projekt
* Hantering av projektspecifika verktyg (gemensamma brevlådor, Sharepoint-sajter, kommunikationsloggar)
* Planering av dokumentation med projektteam
* Interna granskningar som dokumentkontrollant
* Bidra till projektledningsplanen och dokumenthanteringsplanen


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har:


* Flytande kunskaper i svenska och engelska då båda språken kommer användas på arbetsplatsen
* Utbildning inom administration alternativt arbetslivserfarenhet från administrativa uppgifter och dokumenthantering, gärna inom projekt
* Van vid att ha många olika kontaktpunkter
* God datorvana och bekväm att arbeta i Microsoft Officepaketet


Som person är du:


* Kommunikativ
* Strukturerad
* Noggrann
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2023
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024