Administratör till Försäkringskassan-LYFT

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan önskar att ta emot tre personer inom ramen för Lyft. Varaktighet 3-6 månader.

Aktuell enhet: Tillfällig föräldrapenning

Arbetsuppgifter:
- Påminnelser till föräldrar om att intyg från skola/förskola krävs
- Kontroll (per telefon eller brev) till arbetsgivare för att stämma av att uppgiven frånvaro från arbetet stämmer. Viktigt med datum och klockslag.

Aktuell enhet: Föräldrapenning

Arbetsuppgifter:
- Utskick av ett s.k. ett-årsbrev till föräldrar. (Handlar om hur man ska ta ut degar för att få behålla sin sjukpenningsgrundande inkomst då barnet fyllt 1 år).
- Avsluta ärenden (när föräldern inte kommer att begära ersättning för fler dagar)
- All hantering ser i vårt ärendesystem via datorn. Dokumentation om vad man har gjort i ett ärende ska göras i elektronisk journal.

Önskade kvalifikationer
- Vana vid dataarbete, lätt att lära nya program, snabbt kunna läsa av vad som visas på bildskärmen.

- Ha ett trevligt sätt och lätt för att uttrycka sig (framföra sitt ärende och ta emot arbetsgivarens svar) vid telefonförfrågningar till arbetsgivare.

Kontakt genom Arbetsförmedlare Suzanna Karlberg, Örebro

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 augusti 2010
  • Ansök senast: 10 september 2010

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024