OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har ca 6 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:
Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
Vi utvecklar förskolan tillsammans
Vi satsar mer där det behövs mest
ARBETSUPPGIFTER
Administrativa enheten är en ny uppstartad verksamhet sedan 1 februari 2019. Här arbetar 80 medarbetare och fyra stycken enhetschefer. Tillsammans skapar vi Göteborgs Stads största administrativa enhet där målsättningen är en modern och professionell verksamhet med kunden i fokus. Vi är en stor administrativ enhet som är indelad i fyra olika utbildningsområden Centrum, Hisingen, Väster och Öster. Nu söker vi efter fler erfarna administratörer som vill komma med på denna resan tillsammans med oss. Just nu finns ett behov av utökning i Väster men då vår verksamhet är behovsstyrd är det viktigt att du är öppen för att arbeta på samtliga områden.
Som administratör är din roll är att bistå våra rektorer med ett rättssäkert och effektivt administrativt stöd samt stödja verksamheterna i flertalet administrativa processer. Arbetsuppgifterna innebär att du arbetar och stöttar rektorer alternativt stödfunktionschef i deras dagliga administrativa arbete. Dessa arbetsuppgifter varierar utifrån chefernas behov. I huvudsak kommer arbetet innebära löneadministration såsom anställningar, avslut och frånvaro. Du kommer också arbeta med ekonomiadministration såsom beställningar, fakturering och kontering av fakturor.
Andra arbetsuppgifter som avhjälpa felanmälningar, skriva protokoll på Lokal Samverkans Grupp (LSG), diarieföring samt vara rektorer behjälplig med mindre projekt som exempelvis öppnande av nya förskolor kan också förekomma.
KVALIFIKATIONER
Rollen som administratör kräver att du är samarbetsinriktad och förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Eftersom du kommer att ha kontakt med många människor ser vi att du har ett mycket gott bemötande och en god känsla för service och gillar att varje dag inte alltid är den andra lik.
För att trivas och lyckas i rollen har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar med verksamhetens bästa i fokus. Uppdraget som administratör kräver att du är strukturerad och använder tiden effektivt, arbetar systematiskt, metodiskt och är mån om att slutföra det du påbörjat på rätt sätt. Du måste gilla att arbeta i team med andra administratörer och de vi servar.
I rollen ser du även möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt.
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning, gärna inom administration.
• Minst tre års kvalificerad administrativ erfarenhet av chefsstöd, gärna med chef på distans.
• Erfarenhet av att ha arbetat i och hanterat flera olika IT-system.
• Erfarenhet och goda kunskaper inom inköp- och löneprocessen.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.