OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningsrätten i Göteborg är en Sveriges tolv förvaltningsrätter med cirka 250 medarbetare. Vår främsta uppgift är att lösa tvister mellan enskilda och myndigheter. Domstolen har sex dömande avdelningar där var och en av dessa har en huvudinriktning mot något av de stora rättsområdena – migrationsrätt, skatterätt eller socialförsäkringsrätt. På varje dömande avdelning finns ett målkansli. Domstolen har också en administrativ avdelning som består av det administrativa kansliet och enheten för registratur och arkiv.
Under 2016 och 2017 kommer antalet inkommande migrationsmål till domstolen att öka kraftigt. En växande organisation innebär att vi kommer att rekrytera många nya medarbetare inom olika personalkategorier. Förvaltningsrätten är centralt belägen med moderna och ljusa lokaler vid Heden i Göteborg.
Nu söker vi dig som vill arbeta i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter tillsammans med kunniga och drivna medarbetare. Trivs du i en föränderlig miljö med en värdegrund som står för rättssäkerhet, kompetens och hänsyn? Vill du bidra till förvaltningsrättens fortgående kvalitets- och utvecklingsarbete av verksamheten?
Vi erbjuder dig ett viktigt, intressant och utvecklande arbete i en av Sveriges största domstolar.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med dina kollegor på det administrativa kansliet arbetar du med service och administrativt stöd till den dömande verksamheten. I rollen som administratör har du mycket varierande och intressanta arbetsuppgifter. Vi verkar för en effektiv och modern administration och arbetar tillsammans med att utveckla arbetssätt och rutiner. Då vi är en liten enhet samarbetar vi och hjälper varandra.
Du arbetar med administrativt stöd till lagmannen och administrativa direktören med bl.a. mötesbokningar, resebokningar, förberedelser och sammanställningar inför möten. Tjänsten innebär att du också stöttar dina övriga kollegor på enheten med olika administrativa arbetsuppgifter. I din roll ingår dessutom resehantering för domstolens medarbetare och att arbeta med domstolens diarium. Du fungerar som backup i den dagliga kontakten med och administrationen av domstolens nämndemän. Du utformar och publicerar information på förvaltningsrättens intranät.
KVALIFIKATIONER
Du har lägst gymnasiekompetens och minst ett par års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift och du är en van användare av Office-paketet och av olika administrativa system.
I rollen som administratör är det viktigt att du tycker om och har en hög känsla för service och administration och att du har lätt för att samarbeta med olika människor. Du har ett positivt och professionellt bemötande och du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Vi ställer höga krav på flexibilitet och stresstålighet då arbetet ibland innebär hastigt uppkomna situationer. Din styrka som person ligger i ditt förhållningssätt som präglas av service, smidighet och prestigelöshet. Du tycker om att proaktivt och strukturerat driva arbetet framåt och du månar om effektivitet och noggrannhet i det du gör. Istället för att fokusera på problem ser du möjligheter och lösningar.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef och arkivarie Maria Kahn
031-732 70 67
Föredragande jurist Isa Blom (JUSEK)
031-732 73 12
Domstolshandläggare Åsa Ström (ST)
031-732 70 89
Administrativ direktör Liselotte Tagaeus
031-732 71 27
Föredragande jurist Åsa Einer (Jusek)
031-732 71 84
HR-specialist Cecilia Senderot
031-732 73 28
Handläggarchef Carola Hansson
031-732 72 25
Handläggarchef Maria Ekblad
031-732 70 98
Rekryteringskonsult Mikaela Jahreskog
Rekryteringsassistent Sarah Börjesson